اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

رئیس بسیج جامعه زنان تأکید کرد

«الگوی زن نه شرقی و نه غربی» راه برون‌رفت زنان در جهان از بحران

رئیس بسیج جامعه زنان الگوی زن نه شرقی و نه غربی را الگوی برون رفت زنان در جهان از بحران خواند و اظهار داشت: این مفهوم حرف نوی دهه جدید انقلاب اسلامی است که برای جهان به ارمغان آورده است.

«الگوی زن نه شرقی و نه غربی» راه برون‌رفت زنان در جهان از بحران

به گزارش خبرنگار زنان فارس، مینو اصلانی در نشست هم اندیشی بررسی شاخص های عدالت جنسیتی از منظر اسلام و غرب یکی از مهمترین شاخص های عدالت جنسیتی را شاخص الگوی سوم عنوان کرد و گفت: این واژه اولین بار از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و ایشان ۳ الگو را برای زن بیان کردند.

وی ادامه داد: رهبری برای هر کدام از این الگوها شاخص هایی را مطرح کردند.

اصلانی گفت: الگوی زن شرقی را که هیچ ردپایی در تاریخ ندارد و دچار روزمرگی شده و خنثی است، نمی تواند الگوی مناسبی برای زن معاصر باشد.

وی افزود: رهبری  الگوی زن غربی را به مثابه موجود که جنسیتش بر انسانیتش می چربد عنوان کردند که به زن نگاه ابزاری داشته و نمی تواند الگوی مناسبی برای زنان باشد.

اصلانی الگوی زن غربی را یک الگوی نخ نما شده دانست و اظهار داشت: زن غربی به بی هویتی رسیده است و او زنی است که با مردوارگی فمنیستی اورا از مسیر اصلی هویت خودش منحرف شده و تساوی جنسیتی این بلا را بر سر زن آورد.

اصلانی با اشاره به  الگوی زن نه شرقی نه غربی که از سوی رهبری مطرح شده است ابراز داشت: این الگو حق کرامت الهی را به زن معاصر باز می گرداند.

وی  تاکید کرد: حق کرامت الهی زن مسلمان و غیر مسلمان را به جایگاه واقعی خود باز می گرداند.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: رهبری معتقدند الگوی سوم، تاریخ جدیدی در مقابل زنان جهان قرار می دهد که می توان زن عفیف، محجبه و شریف  و در عین حال در متن و مرکز جامعه را تربیت کند.

وی ادامه داد: ساحت رشد و تهذیب که به جنبه انسانی بودن زن می پردازد، ساحت خانه سالم و خانواده متعادل و ساحت ولایت اجتماعی که مقوم در متن و مرکز بودن است و جامعه را تحت تاثیر حرکت خودش قرار می دهد از ویژگی های این الگوست، همچنین ساحت جهاد،  امرو به معروف و نهی از منکر هم حائز اهمیت است که  شاخصه های جهاد اجتماعی را نهادینه می کند.

اصلانی الگوی زن نه شرقی و نه غربی را الگوی برون رفت زنان در جهان از بحران خواند و اظهار داشت: این مفهوم حرف نوی دهه جدید انقلاب اسلامی است که برای جهان به ارمغان آورده است.

وی افزود: نگاه امامان انقلاب اسلامی به زن نگاه از جنس الگوی سوم است و زن مسلمان جهاد بزرگ زن ایرانی مسلمان را به جهان بنمایانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول