اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای برنامه‎ریزی استان انجام شد

تصویب سند راهبردی آمایش استان آذربایجان‎‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: سند راهبردی آمایش آذربایجان‎شرقی در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان به تصویب رسید.

تصویب سند راهبردی آمایش استان آذربایجان‎‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان با اشاره به مراحل تدوین این سند اظهار کرد: با گذشت بیش از 70 سال از شکل‌گیری نظام برنامه‎ریزی توسعه در ایران و قریب به 50 سال از انجام مطالعات آمایش سرزمین، سرزمین ایران هنوز با عدم تعادل‎ها و تعارضات سرزمینی بسیاری مواجه است که این روند طی این سال‎ها نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است.

وی افزود: علاوه بر سطح ملی در پهنه‎های درون‎استانی نیز وجوه بارزی از عدم تعادل‎ها و تعارضات فضایی به چشم می‎خورد که این اختلال بیش از هر چیز نتیجه عدم وجود برنامه‎ریزی یکپارچه و هماهنگ در راستای توسعه پایدار سرزمین و عدم تعادل در بهره‎برداری سه جزء کلیدی آن یعنی انسان، فضا و فعالیت است.

 بهبودی تصریح کرد: مطالعات آمایش با استفاده از برخی فنون علمی، تنظیم رابطه بین انسان، فضا و فعالیت‎ها را بر عهده دارد و می‎کوشد سرزمین را در راستای دستیابی به توسعه پایدار ساماندهی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی ابراز داشت: سند آمایش استان آذربایجان‎شرقی به عنوان بالاترین سند توسعه‎ای استان در افق 20 ساله است که بر اساس سناریوهای برنامه‎ریزی و سیاست‎های منطقه‎ای و ملی با در نظر گرفتن اهداف بنیادین و استراتژی مناسب، برای این دوره راهبردهای عملیاتی را ارائه کرده است.

این اقتصاددان تاکید کرد: لازم است کلیه اسناد بخشی و زیربخشی در تمام زمینه‎های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‎محیطی در استان برنامه‎ها و اقدامات اجرایی خود را بر اساس این سند مدیریت کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول