اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

برنامه‌های محبوب داده‌های کاربران را بدون اجازه برای فیس بوک می‌فرستند

اگر تصور می کردید تنها برنامه‌های حوزه سلامت و درمان یا برنامه های دوست‌یابی، داده های خصوصی کاربران را بدون اجازه برای شرکت‌های ثالث می فرستند، سخت در اشتباه هستید.

برنامه‌های محبوب داده‌های کاربران را بدون اجازه برای فیس بوک می‌فرستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، یک بررسی بین المللی مفصل نشان می دهد اکثر اپلیکیشن های مشهور اینترنتی داده های خصوصی کاربران را بدون اجازه آنها برای فیس بوک ارسال می کنند.

بر همین اساس از 34 اپلیکیشن مشهور اندرویدی 20 اپلیکیشن این اطلاعات حساس خصوصی را برای شبکه اجتماعی فیس بوک می‌فرستند؛ بدون اینکه برای این کار از افراد اجازه بگیرند. از جمله این برنامه ها می توان به Kayak، MyFitnessPal، Skyscanner  و  TripAdvisor اشاره کرد.

اگر چه در اکثر اوقات این داده ها شامل شناسه اندرویدی هر کاربر و برخی اطلاعات کلی دیگر هستند. اما در موارد دیگری اطلاعات بیشتری هم برای فیس بوک فرستاده می شود. به عنوان مثال Kayak جستجوهای انجام شده در مورد مقاصد گردشگری هر کاربر و جستجوهای وی در مورد تاریخ پروازها، پروازهای مختلف و غیره را برای فیس بوک می فرستد.

این اقدام به معنای نقض صریح قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان است. فیس بوک و شرکت های طراح اپلیکیشن های یادشده هنوز در واکنش به این خبر موضع گیری نداشته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول