اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دست مومی سیستم شناسایی هویت پیشرفته را فریب داد

در حالی که محققان امنیتی تصور می‌کردند سیستم شناسایی هویت مبتنی بر اسکنرهای رگ‌های خونی دارای امنیت بی همتایی است، هکرها عکس این مساله را ثابت کردند.

دست مومی سیستم شناسایی هویت پیشرفته را فریب داد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از گجت وایر، دو هکر به نام‌های ژان کریسلر و جولیان آلبرت با حضور در یک کنفرانس امنیتی به حضار نشان دادند که چگونه می توان اسکنرهای رگ‌های دست را با طراحی و تولید یک دست مومی قلابی فریب داد.

دو شرکت فوجیتسو و هیتاچی تولیدکننده 95 درصد از کل دستگاه‌های اسکنر تایید هویت بر مبنای رگ های خونی دست هستند و بازار سرتاسر جهان را در اختیار دارند. فریب این دستگاه ها موجب برخی نگرانی ها در میان کارشناسان امنیتی شده است.

پیش از این تصور می شد این روش کنترل امنیتی بهتر از اسکنرهای اثر انگشت است، زیرا دسترسی مستقیم به رگ های خونی و کپی برداری از آنها بر خلاف اثر انگشت افراد ناممکن است. اما محققان با عکس برداری از دست با دوربین های حرفه ای مجهز به فیلتر مادون قرمز این تصور را هم زیر سوال برده اند.

طراحی اولیه این دست در عرض 15 دقیقه انجام شده است، اما تکمیل آن برای دورزدن اسکنرها مستلزم 30 روز صرف وقت و تهیه 2500 عکس آزمایشی دیگر نیز بوده است. البته باید توجه داشت که استفاده عمومی از این روش توسط هکرها ساده نیست.

اسکنرهای رگ های دست معمولا در گوشی های هوشمند کاربرد ندارند و از آنها برای کنترل دسترسی به ساختمان های مختلف استفاده می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول