اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود قلع و قمع درختان در آذربایجان‌شرقی

درخت کاجی که همکلاسی دانش‌آموزان شد

با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از قطع درختان در ارسباران و قره‌داغ، مدیر مدرسه‌ای برای افزایش کلاس درسی از قطع یک درخت خودداری کرد و حال آن درخت همکلاسی دانش‌آموزان آن کلاس شده است.

درخت کاجی که همکلاسی دانش‌آموزان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر روز شاهد اخباری از قلع و قمع درختان در اقصی نقاط کشور و مخصوصا خطه زیبا و سرسبز آذربایجان هستیم به طوریکه روزانه عکس‌های زیادی از حمل درختان از قلب تپنده آذربایجان یعنی قره‌داغ و ارسباران به محل‌های نامعلوم منتشر می‌شود و کار تا جایی پیش رفته که امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با صراحت و قاطعیت در رابطه با برخورد جدی با هرگونه قاچاقچی درخت صحبت کرد و دستور تشکیل کمیته ویژه در این رابطه را داد.

حال آنچه مهم است انتشار خبری از حفظ یک درخت در وسط کلاس ۱۵ نفری در مدرسه‌ای در تبریز است که حال خوبی به همه داد چراکه به قول دانش‌آموزان و مدیر و معلمان این کلاس ما کلاس را ۱۵ نفره در نظر نمی‌گیریم بلکه آن یک کلاس ۱۶ نفره است. از این‌رو گفت‌وگویی با مدیر دبیرستان پسرانه دانش‌پژوهان علوی تبریز انجام دادیم که در ادامه ارائه می‌شود.

محمد حسین یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به حفظ یک درخت در وسط کلاس درسی اظهار کرد: با توجه به استقبال و افزایش ثبت‌نام در مدرسه پسرانه دانش‌پژوهان علوی ما نیاز به افزایش فضای آموزشی داشتیم از این‌رو چندین فضا برای افزایش کلاس درسی مدنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در فضاهای دیگر امکان ایجاد کلاس نبود، توضیح داد: تنهای جای مناسب برای ایجاد کلاس همین کلاسی بود که درخت کهن سال کاج در آن قرار دارد.

مدیر مدرسه پسرانه دانش‌پژوهان علوی تبریز ادامه داد: مدرسه ما قبلا یک فضای مسکونی بود و درخت کاج نیز از سالیان پیش در آنجا رشد کرده بود و زمانی که این فضا به یک محل آموزشی تبدیل شد، تمام تلاش خود را برای حفظ محیط زیست داخل محوطه کردیم.

یگانه با تاکید بر اینکه مخالفت‌های زیادی برای نبریدن درخت کاج با ما شد ولی به همت رئیس موسسه، آقای شکوری از بریدن این درخت به خاطر ایجاد کلاس درسی خودداری کردیم، تصریح کرد: افرادی زیادی معتقد بودند که اگر این درخت داخل کلاس قرار بگیرد قطعا خشک خواهد شد ولی خوشبختانه از دو سال پیش که کلاس درسی ایجاد شده است، این درخت نیز روز به روز سر سبزتر می‌شود و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

وی در رابطه با عکس‌العمل دانش‌آموزان و اولیای آن کلاس گفت: اوایل بسیار تعجب می‌کردند چراکه چنین چیزی در زندگی و جامعه روزمره ما کمتر اتفاق می‌افتد ولی در حال حاضر خود دانش‌آموزان علاقه به این درخت دارند و مراقب‌ نیز هستند.

این مدیر مدرسه خاطرنشان کرد: کلاس موجود یک کلاس ۱۵ دانش‌آموزی است ولی از آنجایی که درخت یک موجود زنده است، ما آن را ۱۶ نفره می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر حفظ درخت و صیانت از محیط زیست، درس دیگری به دانش‌آموزان دادیم، افزود: دانش‌آموزان هر روز در یک کلاس درسی دو آموزش می‌بینند و آن اهمیت محیط زیست و اثرات مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی است.

یگانه با بیان اینکه هر روز اخباری از قلع و قمع درختان در ۲۹ بهمن‌ماه، ارسباران، زعفرانیه، قره‌داغ را می‌شنویم که باعث تاسف است، افزود: واقعا معلوم نیست، افرادی که مجوز چنین قلع و قمعی را می‌دهند در چه حالی سیر می‌کنند و محیط زیست و اهمیت آن در کجای زندگی‌شان قرار دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم مردم و مسؤولان نگاه یک موجود زنده به محیط زیست داشته باشند و قطعا یک درخت در این جامعه برای ما اهمیت دارد.


انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول