اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیگیری اولین مطالبه مردمی در پارلمان

نماینده مجلس مطالبه «فارس من» درباره خودرو را از وزیر صنعت سوال می‌کند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس مطالبه مردمی ثبت‌شده در «فارس من» توسط خریداران خودرو را با تهیه و تدوین سوالی از رضا رحمانی وزیر صنعت پیگیری می‌کند.

نماینده مجلس مطالبه «فارس من» درباره خودرو را از وزیر صنعت سوال می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون مبارز با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبه مردم درباره مشکلات خریداران خودرو که پیش‌تر در "سامانه فارس من" ثبت شده بود، سوال از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را تهیه و تدوین کرد.

سوال این نماینده مجلس از وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

قرار است این سوال در نوبت بررسی در مجلس قرار گیرد و نهایتا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکلات مردمی مطرح و رفع آنها پیگیری شود.

 خلاصه سؤال: عدم اجرای تعهدات خودروسازان در قابل خودروهای پیش فروش شده از سوی شرکت‌های خودروساز داخلی بزرگ و کوچک و بلاتکلیفی و سرگردانی مشتریان به عدم اجرای تعهدات خودروسازان با هدف اعلام رساندن قیمت خودرو به ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار

شرح سؤال:

تاکنون قشر عظیمی از خریداران خودروهای پیش‌فروش از سوی شرکت‌های خودروساز بزرگ، بلاتکلیفی و سرگردانی مشتریان به عدم اجرای تعهدات با گذشت ماه‌ها سرگردانی هیچ سازمان و نهادی پاسخگو نبوده و نیست در صورتی که وزارت صمت پیش‌تر عدم اجرای تعهدات را مشکل واردات قطعات و کاهش تولید عنوان می‌کرد، اکنون راه‌حل مشکلات رساندن قیمت خودرو به ۵درصد کمتر از حاشیه بازار با هدف پایین آوردن قیمت خودرو در بازار یاد می‌کند که البته بازار انحصاری خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کنترل‌کننده قیمت خودرو در بازار نبوده و نیست فلذا وضعیت بازار خودرو و همچنین عمل به تعهدات خودروسازان اصلاً برای مردم رضایت‌مند نیست تعدادی از مردم ماه‌ها و حتی بیش از یک سال است که بخشی از سرمایه خود را برای پیش‌خرید خودرو به خودروسازها داده‌اند و در حالی که به دلیل افزایش قیمت ارز بخشی از ارزش پولشان از بین رفته در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

- عدم پاسخگویی و اطلاع‌رسانی ایران خودرو در خصوص خودروهای تندر

- عدم تأمین قطعات از سوی شرکت کرمان موتور و سردرگمی مصرف‌کنندگان

- عدم تحویل خودرو c3

- عدم اعلام قیمت توسط شرکت سایپا سیتروئن

- تأخیر ۴ ماهه تحویل خودروهای داخلی

- بلاتکلیفی خریداران سایپا و ایران‌خودرو

- تأخیر بیش از اندازه تحویل محصولات پارس خودرو

- تأخیر در تحویل خودروهای ایران خودرو

- اعتراض به تأخیر در واگذاری خودرو سمند (EF7)

- سنجش قیمت‌گذاری قیمت خودرو به ۵درصد کمتر از حاشیه بازار

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول