اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خروج حزب معارض «الإصلاح» از ائتلاف دولت سودان

همزمان با تأکید معارضان سودانی بر تشکیل دولت انتقالی، حزب معارض «الإصلاح» سودان امروز خروج از ائتلاف دولت این کشور را اعلام کرد.

خروج حزب معارض «الإصلاح» از ائتلاف دولت سودان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراضات در سودان به گرانی و اوضاع بد معیشتی، حزب معارض «الإصلاح» امروز سه‌شنبه خروج از ائتلاف دولتی را اعلام کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، همچنین «جبهه الوطنیة للتغییر» (جبهه ملی برای تغییر) نیز در یک کنفرانس خبری بر ضرورت تشکیل شورای سیاسی موقت و دولت انتقالی جهت مدیریت مرحله کنونی و آمادگی برای انتخابات جدید، تأکید کرد.

تظاهرات سودانی‌ها در اعتراض به گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله نان و اوضاع بد معیشتی از دو هفته پیش در شهر عطبره (شمال شرقی خارطوم) آغاز شد و به سرعت به ۱۵ ایالت دیگر از مجموع ۱۸ ایالت سودان، گسترش یافت.

دولت سودان اذعان کرده که تا کنون در این تظاهرات‌ها ۱۹ نفر کشته شده‌اند و این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل شمار کشته‌ها را ۳۷ نفر اعلام کرده است.

رئیس‌جمهور سودان روز دوشنبه (دیروز) در سخنانی به مناسبت شصت و سومین سالروز استقلال سودان، گروه‌های سیاسی و حزبی را به تعامل مثبت با بحران اقتصادی کنونی فراخواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول