اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میرزاده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

گلایه متولیان آموزش، پژوهش و فناوری کشور از کاهش اعتبارات در بودجه ۹۸

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متولیان بخش آموزش، پژوهش، علم فناوری کشور از کاهش اعتبارات آنها در بودجه سال ۹۸ ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت بیشتر نمایندگان از این حوزه شدند.

گلایه متولیان آموزش، پژوهش و فناوری کشور از کاهش اعتبارات در بودجه ۹۸

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه 2 دستور اصلی وجود داشت که در ابتدا مسائل بودجه و سپس اتفاقات ناگوار دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با حضور طهرانچی رئیس این دانشگاه، معاونین و فرمانده راهور تهران بزرگ را بررسی کردیم.

وی درباره جزئیات حادثه دانشگاه آزاد گفت:‌در این جلسه گزارش اعضای بررسی‌کننده این اتفاق که توسط 3 تن از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات تهیه شده بود قرائت شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: گزارش این حادثه نشان داد که وسیله نقلیه برخلاف قرارداد اولیه فرسوده بوده و معاینه فنی نداشته است ضمن اینکه راننده این اتوبوس نیز دارای تخلفاتی بوده است. همچنین بتن و وسایل آهنی موجود در مسیر این حادثه، منجر به افزایش تلفات و مجروحین شده که اگر این وسایل نبودند شاید ابعاد این حادثه اینقدر فاجعه‌آمیز نبود.

میرزاده گفت: شیب زیاد خیابان‌‌های واحد علم و تحقیقات دانشگاه آزاد یکی دیگر از اتفاقاتی بود که هیأت بررسی کننده کمیسیون تحقیقات مجلس به آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ درباره هیأت بررسی‌کننده دانشگاه آزاد درباره تخلفات مدیران و کارمندان مقصر در این حادثه گزارشی از سوی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد ارائه شد که برهمین اساس 5 تن از مدیران و کارمندان ارشد این دانشگاه برکنار شدند. ضمن اینکه مسئول تأسیسات و پیمانکار مربوطه هم‌اکنون در بازداشت به سر برده و پرونده در اختیار قوه قضاییه است و قرار است عوامل خاطی با هر شکل و هر درصد قصور از سوی دستگاه قضا برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد

وی با بیان اینکه اشکالات لازم از سوی مسئولان راهور و نامناسب بودن‌ اتوبوس‌ها و خیابان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به مسئولین این دانشگاه گوش‌زد شد. ضمن اینکه در خصوص درمان مجروحین این حادثه و بازگشت سریع به دانشگاه و دامان خانواده نیز به مسئولین این دانشگاه نکاتی از سوی این کمیسیون بیان شد. همچنین همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه مدنظر مسئولین این دانشگاه  باید باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دستور کار دوم این کمیسیون گفت: با حضور مسئولین مختلف وزارت علوم، معاونت علم و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مباحث مربوط به بودجه آنها در سال آینده بررسی شد.

میرزاده افزود: مسئولین و معاونین این وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از کاهش بودجه بخش آموزش و پژوهش گلایه‌مند بوده و خواستار حمایت بیشتر نمایندگان مجلس از این موضوع شدند.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش وزارت علوم درباره کاهش بودجه این بخش به ویژه در دانشگاه‌ها اعلام نگرانی کرد و معاونت علم و فناوری هم از اینکه نزدیک به نیمی از بودجه آنها برای سال آینده کاهش پیدا کرده که می‌تواند در اقدامات و فعالیت‌هایشان مشکل‌زا باشد نگرانی خود را در این کمیسیون اعلام کردند. ضمن اینکه معاونت آموزش و پژوهش وزارت آموزش و پرورش هم درباره کاهش بودجه این بخش نکاتی را بیان کرد. به طوری که این کاهش بودجه مربوط به سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی و مقایسه این موضوع با سرانه غذایی زندانیان مباحثی را اعلام کرد. در مجموع نمایندگان این وزارتخانه‌ها و نهادها و سازمان‌ها انتظار حمایت بیشتر از نمایندگان مجلس در بخش بودجه آموزش و پژوهش و علم و فناوری شدند و حتی پیشنهاداتی در این خصوص مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه اعضای این کمیسیون به این افراد اعلام کردند که حمایت از بودجه بخش آموزش و پژوهش و علم و فناوری کشور تا حد توان در خانه مجلس صورت خواهد گرفت و می‌کوشیم نظرات آنها را در کمیسیون تلفیق مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول