اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

حاجی دلیگانی:

بودجه 98 کشور ضعف های اساسی دارد

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال 98کشور ضعف‌های اساسی هم چون وابستگی به نفت، استفاده از اسناد خزانه اسلامی، پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران و کاهش سهم اعتبارات عمرانی دارد.

بودجه 98 کشور ضعف های اساسی دارد

حسینعلی حاجی دلیگانی امشب در مصاحبه با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: بودجه سال 98کشور ضعف‌های اساسی هم چون وابستگی به نفت، استفاده از اسناد خزانه اسلامی، پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران و کاهش سهم اعتبارات عمرانی دارد.

وی افزود : باوجود تأکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم بر کاهش سالانه وابستگی به فروش نفت خام، در این بودجه افزایش وابستگی به فروش نفت خام  مشاهده می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسناد خزانه اسلامی و مابقی اوراق ، بودجه را دچار یک بیماری مزمن کرده است؛ پیمانکاران از طرفی این اوراق را که ارزش اسمی پایینی دارد بابی میلی دریافت می‌کنند و از طرف دیگر ۲۰ در صد هم از بیت‌المال بابت این اوراق سود دریافت می‌کنند.

حاجی دلیگانی در ادامه حقوق‌های نجومی برخی از کارمندان عالی‌رتبه و مدیران را یادآور شد که در حالی  210 هزار میلیارد تومان فقط برای پرداخت حقوق کارمندان بودجه برای پرداخت حقوق در سال آینده به کارمندان اختصاص‌یافته است که برخی هم چنان حقوق‌هایی با اختلاف چند برابر کارمندان دیگر دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، یکی از مشکلات اساسی بودجه ۹۸ را پرداخت یارانه‌های غیر نقدی به میزان 90 هزار میلیارد تومان بیان کرد که محقق نخواهد شد و به ایجاد رانت و شکاف‌های طبقاتی در جامعه کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هرسال که می‌گذرد از اعتبارات عمرانی کم شده و به اعتبارات هزینه‌ای و جاری اضافه می‌شود؛ درصورتی‌که حدود نیمی از بودجه کشور برای پرداخت حقوق کارمندان دولت در نظر گرفته‌شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که پیشنهادات اصلاحی اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس و موافقت نمایندگان با این اصلاحات بتواند ضعف‌های اساسی بودجه سال آینده کشور را برطرف سازد.

انتهای پیام/63098

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول