اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

امام جمعه گالیکش:

شهدای 12 دی گالیکش مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند/ دشمن خواب فراموشی یاد شهدا را هم نخواهد دید

امام جمعه گالیکش با اشاره به اینکه مردم قدرشناس ایران اسلامی همواره با تداوم راه شهدا در کنار ولایت و رهبری خواهند ایستاد، گفت: شهدای 12 دی مظلومانه و با رفتاری ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

شهدای 12 دی گالیکش مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند/ دشمن خواب فراموشی یاد شهدا را هم نخواهد دید

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، 12 دی ماه سالروز حماسه تاریخی جوانان شهرستان گنبدکاووس در سال 1357 در دفاع از مردم گالیکش در برابر دژخیمان و چماق به دستان رژیم منحوس پهلوی است که هر ساله در این ایام مسوولان و مدیران شهرستان‌های گالیکش و گنبدکاووس با غبارروبی مزار شهدای این حماسه یاد و خاطره آنها را گرامی می‌دارند و امروز نیز این رخداد با حضور پرشور مدیران این دو شهرستان برگزار شد.

* 12 دی شناسنامه انقلاب در گنبدکاووس است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اینکه شهدای 12 دی شناسنامه انقلاب در گنبدکاووس هستند، افزود: مردم این شهرستان سالهاست به قدمت خود انقلاب یاد و خاطره این شهدای بزرگوار را گرامی می‌دارند و تلاش کرده‌اند تا نگذارند غبار فراموشی بر مزار این عزیزان بنشیند.

حجت‌الاسلام علی فتحی با بیان اینکه در وهله اول مردمی بودن این حادثه و در وهله دوم تلاش‌های مردمی برای پاسداشت آن از ویژگی‌های حماسه 12 دی در گنبدکاووس است، افزود: حضور پرشور مردم هر ساله در مراسم گرامیداشت این حماسه نشان از عمق ارادت مردم گنبدکاووس به این شهدای گلگون کفن دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمع شدن مدیران و مسوولان شهرستان‌های گنبدکاووس و گالیکش بر سر مزار شهدای 12 دی در سالروز شهادت این عزیزان به نوعی قدردانی از رشادت‌ها و فداکاری این شهداست، خاطرنشان کرد: همین فداکاری‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل عمق دلبستگی مردمان این دو شهرستان به یکدیگر در شرق استان گلستان است.

*شهدا حتی پس از مرگ ظاهری خود نیز عنایاتشان را بر مردم و دوستداراشان ارزانی می‌کنند

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در مراسم غبارروبی مزار شهدای 12 دی گنبدکاووس با بیان اینکه امروز امنیت و آزادی ایران اسلامی را مرهون همین رشادت‌ها و دلیری‌ها هستیم، تاکید کرد: نباید بگذاریم یاد و خاطره این شهدا از جامعه رخت بربندد زیرا این موضوع موجب بروز خطرات بسیاری در حوزه فرهنگی برای ما خواهد شد.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه شهدا حتی پس از مرگ ظاهری خود نیز عنایاتشان را بر مردم و دوستداراشان ارزانی می‌کنند، گفت: بدون تردید عزت، سربلندی، وحدت و همدلی مردم گنبدکاووس در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین هدایایی است که با دلاورمردی همین شهدای بزرگوار به دست آمده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های بی‌شائبه برای برگزاری مراسم یادواره و گرامیداشت شهدای 12 دی در شهرستان گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: همه مردم گنبدکاووس خود را مدیون این شهدای عزیز دانسته و هرساله با حضوری پرشور ر مراسم گرامیداشت نشان می‌دهند که یاد و خاطره این عزیزان را فراموش نکرده‌اند.

* پیوند مردم با ارزش‌ها حفاظت کننده انقلاب از گزندهاست

امام جمعه گالیکش نیز در این مراسم با تقدیر از همراهی مسوولان و مدیران ارشد شهرستان گنبدکاووس با مسوولان شهرستان گالیکش در غبارروبی مزار شهدای 12 دی، اضافه کرد: این همدلی و همبستگی که به برکت وجود شهدای عزیز تعمیق و تقویت یافته است یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که باید برای حفظ آن تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری با بیان اینکه شهدای 12 دی مظلومانه و با رفتاری ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، گفت: این عزیزان که برای دفاع از مردم مظلوم شهرستان گالیکش به این شهرستان آمده بودند در مسیر برگشت با کمین نیروهای رژیم پهلوی رو به رو شدند و در برابر انبوهی از رگبار گلوله قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه راه شهدای 12 دی در حراست و پاسداری از انقلاب ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در ایام دی ماه و سالروز حمایه مردم در 9 دی ماه و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم و باید بدانیم که پیوند حماسی مردم با ارزش‌ها همان مولفه‌ای است که انقلاب اسلامی ما را 40 سال است از گزند آسیب بدخواهان در امان نگه داشته است.

امام جمعه گالیکش با اشاره به اینکه دشمن باید خواب از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت را ببیند، ادامه داد: مادامی که سایه ولایت فقیه و بصیرت مردمی بر این کشور و میهن مستدام است بدون شک فرهنگ ایثار و شهادت نیز در این مرز و بوم بر قلب‌ها و جان‌ها حکمرانی خواهد کرد.

گفتنی است جمعی از مدیران و مسوولان ارشد شهرستان گالیکش از جمله امام جمعه، معاون فرماندار، رئیس بنیاد شهید و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه به همراه مسوولان ارشد شهرستان گنبدکاووس مزار شهدای هفت گانه 12 دی این شهرستان را غبارروبی کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول