اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

فناوری جدید سلول های سرطانی را خواب می کند

محققان استرالیایی موفق به دستکاری سیستم ایمنی بدن شده اند تا از این طریق سلول های سرطانی را در وضعیت خواب قرار دهند.

فناوری جدید سلول های سرطانی را خواب می کند

به گزراش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، این دستاورد بزرگ علمی می تواند ایمنی بدن در برابر بیماری سرطان را به میزان چشمگیری افزایش دهد و از رشد تومورهای خطرناک برای مدت زمانی نامحدودی جلوگیری کند.

امروزه پزشکان به دنبال یافتن راه هایی به منظور نابودی سلول های مرگبار سرطان هستند و هر یک رویکردی متفاوت را در این زمینه به کار گرفته اند. یکی از این روش های جدید که می تواند جایگزینی برای شیمی درمانی باشد، متعادل سازی سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان نام گرفته و در قالب آن می توان تومورها را در وضعیت خواب قرار داد.

برای پیشبرد این هدف از یکی از سلول های ایمنی ساز بدن که در بافت حافظه قرار دارد و به تی آر ام مشهور است استفاده می شود. محققان تنها بیست سال قبل از وجود چنین سلول هایی در بدن انسان مطلع شدند و دریافتند که این سلول ها قادر به کنترل تومورهای سرطانی هستند.

در حال حاضر آزمایش هایی در این زمینه با موفقیت برروی موش ها انجام شده و امید می رود با تکمیل بررسی ها در این زمینه بتوان قابلیت های سلول های تی آر ام را برای به خواب بردن تومورها تقویت کرد تا از این طریق بتوان در فرصت مناسب راهی برای پاکسازی آنها نیز یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول