اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از کمیسیون ماده 5؛

پیوست فرهنگی خیابان ملت در دست بررسی است/ شهرداری و شورای لردگان در بلاتکلیفی

جلسه کمیسیون ماده 5 به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضا برگزار شد و 13 طرح ازجمله طرح پیوست فرهنگی خیابان ملت شهرکرد و تبدیل این خیابان به پیاده‌رو مورد بررسی قرار گرفت.

پیوست فرهنگی خیابان ملت در دست بررسی است/ شهرداری و شورای لردگان در بلاتکلیفی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه کمیسیون ماده 5 به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضا برگزار شد و 13 طرح شامل 9 طرح از شهر شهرکرد، 2 طرح از شهر نافچ و 2 طرح از شهر لردگان مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

اقبال عباسی در این جلسه با تأکید بر اینکه باید قوانین راه و شهرسازی در تصویب طرح‌های مطرح شده در کمیسیون ماده 5 موردنظر قرار بگیرد، گفت: همچنین در این تغییر کاربری اراضی از مسکونی به فضای سبز و اداری یا بالعکس منافع شهرداری و مالک موردنظر قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه در خصوص 2 طرح مطرح شده از شهرستان لردگان، افزود: این طرح‌ها بایستی در شهرداری و با حضور شورای شهر مورد بررسی قرار بگیرد که در حال حاضر شهر لردگان شهردار ندارد و شورای شهر این شهر نیز به‌علت به حدنصاب نرسیدن در جلسات شورا شرکت نمی‌کنند.

فرماندار لردگان برای تعیین تکلیف وضعیت شورای شهر لردگان اقدام کند

وی اضافه کرد: جلسه شورا با حضور دو سوم اعضا می‌تواند رسمیت پیدا کند و سرپرست شهرداری برای رسیدگی به امورات مردم تعیین کند، اما اگر اعضای شورا در جلسات شرکت نمی‌کنند، فرماندار شهرستان برای تعیین تکلیف وضعیت اقدام کند.

عدم تصویب اجرای طرح پیوست فرهنگی خیابان ملت و تبدیل این خیابان به پیاده‌رو

یکی از طرح‌های مطرح شده در جلسه پیوست فرهنگی خیابان ملت شهرکرد در حدفاصل فلکه‌آبی به چهارراه بازار بود که این طرح از سال‌های قبل مورد مطالعه قرار گرفته شده بود و جهت تصویب نهایی در این توسط یکی از اعضای شورای شهر شهرکرد مطرح شد.

علیرضا توکلی در توضیح این طرح پیوست فرهنگی خیابان ملت شهرکرد، گفت: این خیابان دارای قدمت تاریخی است و ابنیه‌های مذهبی و فرهنگی بسیاری در این خیابان وجود دارد و باتوجه به رشد جمعیت از سال 1355 تا 1395 در شهرکرد، نیاز به ساماندهی آشفتگی این خیابان و گردشگری شهری در این منطقه از شهر داریم.

عضو شورای شهر شهرکرد ادامه داد: آشفتگی سیما و منظر در خیابان ملت شهرکرد کاملا مشهود است و می‌توان با اجرای این طرح در بحث گردشگری شهری و حضور اجتماعی مردم در این خیابان به نفع مردم استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه بافت فرسوده شهرکرد حدود 42 هکتار است، عنوان کرد: خیابان ملت شهرکرد نیز جزو بافت‌های فرسوده است و طرح پیوست فرهنگی خیابان ملت شهرکرد در طرح بازآفرینی شهری نیز مطرح شده است.

پس از مطرح شدن طرح در جلسه، تصمیمات در خصوص اجرای طرح به‌علت اهمیت بالای طرح و نیاز به کار کارشناسی بیش‌تر به جلسه آتی کمیسیون ماده 5 موکول شد.

انتهای پیام/68026/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول