اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار علی فضلی:

برخی از مسؤولین در فتنه 88 مردود شدند

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) گفت: در فتنه سال 1388 پیروز اصلی این میدان، مردم بودند و برخی از مسؤولین مردود شدند.

برخی از مسؤولین در فتنه 88 مردود شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرداری اهواز و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور شهردار اهواز، آیت‌الله شفیعی، سخنرانی سردار علی فضلی و همچنین حماسه‌سرایی صادق آهنگران، صبح امروز در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

پیروز اصلی فتنه ۸۸ مردم بودند

سردار علی فضلی، در تبیین فتنه با اشاره به ماجرای سقیفه و تشابه آن به فتنه۸۸، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به مضمون امام، 3پایه دارد، که قرآن، عترت و مردم‌اند. در صدر اسلام آمده است با رحلت رسول مکرم(ص)، گروهی به اسم سقیفه که به تعبیر امروزی ما می‌شود گروه کودتاچی، می‌خواستند امامت و خلافت را از امام علی(ع) و فرزندان معصومشان غصب کنند و ریسمان به گردن حضرت افکندند و برای بیعت او را به مسجد بردند.


فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) افزود: حضرت فاطمه زهرا(س)، این شهیده در رکاب امامت و ولایت، مانع کار سقیفه‌ای‌ها می‌شود و به همراه حسنین به در خانه خواص می‌روند و از آن‌ها دعوت می‌کنند که برای بیعت با حضرت به میدان بیایند، روز اول و دوم دعوت، کسی نیامد، به نقل تاریخ روز پنجم، 11نفر برای بیعت آمدند و دیری نگذشت که چند تن از بیعت‌کنندگان بیعت‌شکنی کردند و در مقابل حضرت ایستادند، که به علت مطامع دنیوی و دلبستگی به فرزندان بود؛ تا جایی که جنگ‌هایی را نیز به حضرت تحمیل کردند.

فضلی، بیان کرد: در فتنه سال1388 پیروز اصلی این میدان، مردم بودند و برخی از مسؤولین مردود شدند؛ در این فتنه بزرگ و عمیق که غرب‌گراها و نفوذی‌هایی از ابتدای انقلاب نفوذ داشتند آرام آرام پرده‌هایی از اعماق فتنه‌گرانه و دشمنی آن‌ها به قرآن، عترت و این مردم عریان شد.

وی افزود: سال88 یک انتخابات باشکوه و کم‌نظیر از حیث حضور مردم و اقتدار آنان بود اما سران فتنه می‌خواستند حلاوت این حضور حماسی و گسترده را در پای صندوق‌های انتخاباتی به کام مردم تلخ کنند؛ این‌ها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند منتهی ظاهر آراسته‌ای داشتند، برنامه آن‌ها این بود که اگر در انتخابات رای آوردند که خب، اما اگر رای نیاوردند اعلام تقلب کنند و برای اعلام تقلب نیروهای خود را سازمان‌دهی کردند.

فضلی، عنوان کرد: ایدئولوژی آن‌ها می‌گفت باید کشته‌سازی شود تا تحریک احساسات مردم اتفاق بیفتد؛ قریب به 8ماه، به اندازه 8سال دفاع مقدس، رعب و وحشت ایجاد کرده بودند؛ بخش‌هایی از شهر را مردم جرات نمی‌کردند عبور کنند، ناامنی را بر زنان و کودکان، بر کوچک و بزرگ و بر این مردم روا داشتند؛ اما به مانند دوران دفاع‌مقدس، هر شب بسیجی‌ها در خیابان‌ها حضور داشتند و داوطلبانه برای دفاع می‌آمدند چرا که ما این حجم از هجمه‌ها و فتنه‌گری‌ها را پیش‌بینی نمی‌کردیم و اگر عنایت خداوند و حضور گسترده و عاشقانه مردم نبود حماسه بزرگ 9دی رخ نمی‌داد؛ مردم به سرعت خودشان را از صف سران فتنه جدا کردند و درود خدا بر مردمی که برای دفاع از دین خدا از هم سبقت گرفتند.

همه ما به نوعی مدیون شهدا هستیم

منصور کتانباف، شهردار اهواز، اظهار کرد: همه ما به نوعی مدیون شهدا هستیم، بالاخص شهدایی که برای شکل‌گیری انقلاب، دفاع‌مقدس و حراست و حفاظت از حریم آل‌الله به شهادت رسیدند؛ خداوند انشالله همه شهدا را با امام شهدا محشور کند و امیدواریم بتوانیم پیرو شهیدان و سرباز خوبی برای رهبری باشیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم از خانواده 4شهید مدافع حرم و جمعی از فعالان بسیج شهرداری تقدیر به عمل آمد؛ همچنین حاج صادق آهنگران با حماسه‌سرایی‌های خود فضای مراسم را کرب و بلایی کرد و هم‌نوایی "لبیک یا حسین" جمع با خانواده‌های شهدا، دل‌های مشتاق را به لرزه درآورد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول