اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

کتاب میزان الفقاهة در قم رونمایی شد

کتاب میزان الفقاهة اثر آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای با حضور آیت الله سبحانی در شهر قم رونمایی شد.

کتاب میزان الفقاهة در قم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم رونمایی از کتاب میزان الفقاهة اثر آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای شامگاه چهارشنبه در دفتر آیت‌الله سبحانی در شهر قم با حضور این مرجع تقلید برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی موسوی درچه ای امام جمعه شهر درچه در ابتدای این مراسم با اشاره به ویژگی‌های کتاب میزان الفقاهة اظهار کرد: این کتاب در 26 جلد پس از 10 سال تلاش در شهر قم به چاپ رسید، آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای بخش اعظم کتاب را در نجف و اصفهان نوشت.

وی ادامه داد: قناعت و پرهیز از لقمه‌های شبهه ناک جزو ویژگی‌های آیت‌الله درچه ای بود، وجوهات شرعی زیادی به او داده می‌شد، ولی آیت‌الله درچه ای از این وجوهات برای زندگی خود استفاده نمی‌کرد.

 امام جمعه شهر درچه خاطرنشان کرد: آیت‌الله درچه ای در طول عمر با برکت خود شاگردان بزرگی را تربیت کرد که برخی از آن‌ها جزو مراجع تقلید شدند، آیت‌الله درچه ای در سال 1342 دارفانی را وداع گفت و پس از تشییع باشکوه در تکیه کازرونی به خاک سپرده شد.

آیت‌الله جعفر سبحانی در ادامه این مراسم با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله درچه ای اظهار کرد: زهد از ویژگی‌های او بود و تلاش می‌کرد که مال شبهه دار وارد زندگی اش نشود، آیت‌الله درچه ای شخصیت جامعی داشت و نسبت به مال دنیا بی اعتنا بود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در قرن اخیر در خصوص فقهای بزرگ می‌توان به آیت‌الله سید محمد باقر درچه ای اشاره کرد که جهان تشیع می‌توان به او افتخار کند، کتاب فقهی زیاد است، اما مهم کتابی است که نوآوری داشته باشد، آیت‌الله درچه ای در کتاب میزان الفقاهة نوآوری‌های زیادی داشت.

انتهای پیام/78004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول