اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل اوقاف گلستان:

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گلستان برگزار می‎شود/ استفاده از معارف قرآن کریم برای درمان آسیب‎های اجتماعی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این آزمون به‎عنوان بزرگترین رویداد قرآنی یکی از جلوه‎های وحدت و هم‎صدایی دستگاه‎های فرهنگی است.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گلستان برگزار می‎شود/ استفاده از معارف قرآن کریم برای درمان آسیب‎های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که با محوریت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان برگزار شد، اظهار کرد: راه درمان آسیب‎های اجتماعی مراجعه به قرآن کریم و معارف نورانی این کتاب الهی است.

وی تصریح کرد: اگر هنوز نتوانستیم در اقتصاد اسلامی نسخه اقتصاد مقاومتی را به صورت کامل اجرا کنیم راه آن رجعت به قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بیان کرد: در حالی که دشمن بر طبل تفرقه و اختلاف می‎کوبد تا صفوف به‎هم فشرده شیعه و سنی را از هم جدا کند ما با استفاده از باورهای قرآن کریم می‎توانیم بر وحدت ایمانی و اسلامی خود بیشتر تکیه کنیم.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه در همه عرصه‎های زندگی اعم از سلوک فردی و اجتماعی لازم است از معارف قرآن کریم درس بگیریم و آن را در جامعه پیاده‎سازی کنیم، اذعان کرد: حفظ و قرائت قرآن کریم که مورد تأکید پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) و همه بزرگان و علمای دین است مقدمه‎ای برای عمل به معارف نورانی قرآن کریم است.

وی تأکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از وحدت امت و بر پایه اسلام و ولایت است و با تدابیر دولتمردان و مجوعه‎های مختلف اعم از سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‎نامه‎ای منعقد شد تا وحدت بین این سازمان‎ها با اجرای برنامه‎های قرآنی و فرهنگی به نمایش گذاشته شود.

* بزرگترین رویداد قرآنی استان گلستان جلوه‎ای از وحدت و هم‎صدایی دستگاه‎های فرهنگی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‎عنوان بزرگترین رویداد قرآنی استان یکی از جلوه‎های وحدت و هم‎صدایی دستگاه‎های فرهنگی کشور و استان گلستان است و با تدابیر و همت استاندار گلستان توانستیم در این حوزه گام برداریم.

وی متذکر شد: تلفیقی از طرح 1452 که با مشارکت دستگاه‎های مختلف در حال اجرا است در هشت رشته اعم از حفظ قرآن کریم، حفظ «یک جزء»، «سه جزء»، «پنج جزء»، «10 جزء»، «15 جزء» و «20 جزء» و کل قرآن کریم برگزار می‎شود، همچنین حفظ جزء 30 قرآن کریم در قالب طرح ملی 1452 در سه رشته از سوره‎های جزء 30 «از ناس تا زلزال» و «از سوره ناس تا طارق» و «کل جزء 30 » برگزار خواهد شد.

سلیمانی‎فرد ادامه داد: در رشته‎های مفاهیم و معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) که شامل 10 رشته تخصصی می‎شود برگزار می‎شود، همچنین سه رشته به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در یکم تا دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه آزمون کتبی در روز پنج‎شنبه (نهم اسفندماه) به صورت سراسری در سراسر استان برگزار می‎شود، ابراز کرد: آزمون شفاهی از 11 تا 16 اسفندماه در حفظ کل قرآن کریم و مقطع سنی خردسالان انجام می‎شود و بنا شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری برگزاری این آزمون و سازمان اوقاف و امور خیریه ناظر طرح باشد و آموزش و پرورش بخش خردسالان را برعهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آزمون اکترونیکی در یک تا دوم اسفندماه در سامانه مجازی «حا میم»، «نورالمجتبی (ع) و «واژه‎های آسمانی» برگزار می‎شود، افزود: تمامی رشته‎ها برای تمامی داوطلبان بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب می‎تواند در چهار رشته حفظ کل، الکترونیکی، گروه‎های رشته‎های معارف قرآن و اهل‎البیت(ع) و یک رشته از سطح جزء 30 طرح ملی بشارت 1452 شرکت کند و زمان برگزاری این آزمون بزرگ از پنجم دی‎ماه تا پنجم‎بهمن‎ماه در سامانه « https://www.quranedu.ir» ثبت‎نام کنند.

سلیمانی‎فرد اضافه کرد: در پایان به نفرات برتر گواهینامه پایان‎دوره اعطاء می‎شود و در مجموع به کسانی که در آزمون شفاهی و کتبی نمره بالای 90 را کسب کنند لوح تقدیر اعطاء می‎شود، همچنین به قید قرعه به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول