اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور خبر داد

فعالیت 1207 شهرداری در کشور/ باید نشاط اجتماعی را به شهرها برگردانیم

معاون وزیر کشور گفت: باید با انجام اقدامات جدید و دوری از روزمرگی نشاط اجتماعی را به شهرها برگردانیم.

فعالیت 1207 شهرداری در کشور/ باید نشاط اجتماعی را به شهرها برگردانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شهرداران بیان کرد: لرستان و شهرهای این استان از نظر زیبایی بی‌نظیر هستند و همین موضوع کار شهرداران را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور شهرداری‌ها را رها نکرده بلکه باید بدانیم شهرداری نهادی مستقل، عمومی و غیر دولتی است و زیر نظر شورای‌های اسلامی شهر هشتند.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: اگر قرار بود تمام بار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دولت‌های محلی و ملی متمرکز شوند مطمئنا امروز مشکلات دوچندان می‌شدند.

جمالی‌نژاد اظهار داشت: در گذشته تمام تصمیمات به صورت متمرکز گرفته می‌شد اما اکنون باید بدانیم نفس شوراها و غیر دولتی بودن شهرداری‌ها بسیار خوب است.

وی معتقد است: مدیر موفق وقتی مشخص می‌شود که اعتبار نباشد و کار کند و در چنین شرایط سخت اقتصادی کار کردن میتواند باعث تمایز مدیران شود.

این مسئول بیان کرد: باور کنید به راحتی می‌شود در چنین شرایط سخت اقتصادی شهرها را اداره کرد در شهرهایی همچون شهرهای لرستان که تمام امکانات خدادادی را دارند باید یک مقدار تحول جدید در دستور کار قرار گرفته و برای اداره شهرها باید راه جدید رویم.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: باید در اداره شهرها روش جدید را در پیش بگیریم اعتماد مردم به مدیران و دولتمردان خیلی کم شده که باید این امر را با انجام اقدامات مختلف بهبود بخشید.

وی گفت: همدلی و هم افزایی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و نباید درگیری بین شوراها و شهرداران وجود داشته باشد، اگر اعتمادسازی کنیم بسیاری از موانع برطرف خواهند شد.

رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: باید با اراده جدید به دنبال تحول باشیم و بیش از بازآفرینی شهرها و بازاندیشی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهرداری جنس کارش ۲۴ ساعته است و در این شرایط سخت باید نشاط اجتماعی و شادابی را به شهرها بدهیم، افزود: اکنون در سطح کشور 37 هزار دهیاری و هزار و ۲۰۷ شهرداری وجود دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول