اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

حجت‌الاسلام و المسلمین جلالی:

فتنه‌گران بدانند 9 دی تکرار شدنی است

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: دهه بصیرت فرصتی است که ذکر شود 9 دی تکرار شدنی است و مردم با حضور در صحنه به فتنه‌گران می‌گویند که فتنه‌سوزان آماده هستند.


فتنه‌گران بدانند 9 دی تکرار شدنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن گرامیداشت دهه بصیرت که از 9 دی تا سالروز قیام مردم قم در 19 دی گرامی داشته می شود با بیان اینکه تعظیم دهه بصیرت یک نوع تعظیم شعائر است اظهار کرد: بر اساس سفارش خداوند در قرآن شعائر الهی باید گرامی داشته شود و دهه بصیرت نیز از ایام الله و دارای اهداف و ویژگی‌های تعظیم شعائر است.

وی با اشاره به علت گرامیداشت دهه بصیرت گفت: چهار مؤلفه در فتنه 88 به نمایش گذاشته شد. اول اینکه مردم دشمن و ترفندهای او را شناختند. می‌توان بیان کرد فتنه 88 کارگاه قوی برای شناخت دشمن بود و این تجربه به سادگی به دست نیامده است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: چنین تجربه‌ای برای نظام و انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بود تا افراد نقشه‌ها، ترفندها و روش‌های دشمن را بشناسند. شیوه‌ و مدل‌های فتنه‌های آینده ممکن است تغییر کند ولی خمیر مایه آن همین حرکت‌ها، روش‌ها و سخنان است.

 

مردم در فتنه 88 امتحان خوبی پس دادند

وی دشمن‌شناسی را از دیگر درس‌های مهم 9 دی ذکر کرد و افزود: مردم در فتنه 88 به خوبی امتحان خود را پس دادند و دشمن را شناختند بنابراین مردم از امتحان نمره عالی دریافت کردند که اوج آن 9 دی بود.

جلالی عنوان کرد: سومین مؤلفه در 9 دی شناخت از مقام ولایت و رهبری بود. اگر حجت خدا و نماینده امام زمان(عج) نبود چراغ راه نداشتیم ولی شاهد هستیم به زیبایی این صحنه مدیریت شد.

وی یادآور شد: خودی‌ها از دیگر افرادی بودند که در دام این فتنه افتادند و داخل نظام مسؤولیت داشتند. به نظر می‌آید خودی‌ها در این صحنه سه دسته بودند دسته‌ای از روی حماقت و جهالت در این فتنه گرفتار شده بودند و کاندیداهایی که در حصر هستند به نظر می‌آید از روی حماقت و جهالت در این دام افتادند.

 

9 دی تکرار شدنی است

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه 9 دی تکرار شدنی است گفت: مردم با حضور در صحنه به فتنه‌گران و فتنه‌سازان می‌گویند که فتنه‌سوزان آماده هستند. یعنی اینکه هر فتنه‌ای بخواهد در آینده شکل بگیرد این لشکر مجهز آماده به قیام، لشکر 9 دی است.

وی عنوان کرد: با وجود آنکه هویت، ماهیت و خمیرمایه‌های فتنه‌ها در یک صورت و شکل است ولی روش‌ها تغییر می‌کند که باید در این ایام زمینه‌ای پیش آید که شیوه‌ها و فتنه‌های جدید که ممکن است در آینده پیش آید بیان شود.

جلالی با بیان اینکه نکوداشت 9 دی تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت می‌تواند چراغ راه ما باشد گفت: فتنه‌ها و 9 دی‌ها امکان تکرار شدن دارد و ما باید آمادگی داشته باشیم که از فتنه‌ها پیشگیری کنیم. باید در نظر داشت 9 دی یک جرقه مهم، نقطه درخشنده و عطف در تاریخ انقلاب است.

انتهای پیام/78003*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول