اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

فارس گزارش می‌دهد/

خیانت‌های آشکار در میدان آذربایجان از نظر مالی و فنی/ استاندار،نمایندگان و دادگستری ورود کنند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن ابراز تأسف از تأخیر در اتمام پروژه میدان بزرگ آذربایجان گفت: پروژه میدان بزرگ آذربایجان از نظر فنی و اصول شهرسازی نیز مشکلات اساسی دارد و آن چه مشخص است خیانت‌های آشکار زیادی چه از نظر مالی و چه از نظر فنی صورت گرفته است.

خیانت‌های آشکار در میدان آذربایجان از نظر مالی و فنی/ استاندار،نمایندگان و دادگستری ورود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میدان آذربایجان همان پروژه‌ای است که روزی ورد زبان‌ها بود و همه منتظر روزی بودند تا این پروژه تکمیل شود اما افسوس که در میان وعده و وعید‌هایی که شاید زمانی عملی گردد، روزگار می‌گذارند ما هیچ‌وقت از فرصت‌ها بهره نمی‌گیریم ولی افسوس که زمان به سرعت برق و باد می‌گذرد و در نهایت خود ما دست خالی می‌مانیم با کلی آرزوهای برآورده نشده و حسرت‌ها.

خشت اول چون نهد معمار کج   

 تا ثریا می‌رود دیوار کج
 

 

پروژه میدان آذربایجان تب تندی بود که زود عرق کرد در پشت پرده‌ چنین پروژه‌های عظیمی هزینه‌های هنگفتی جا خوش کرده‌اند اما آن‌‌گونه که پیداست، این پروژه‌های ناتمام قرار نیست روزی به اتمام برسند، این اولین و آخرین پروژه‌ ناتمامی نیست که در کلان‌شهر تبریز به چشم می‌خورد، پروژه‌هایی که هم چنان خاک می‌خورند و کمبود بودجه و وعده‌های خیالی آنها را به این حال و روز گرفتار ساخته است.

تبریز ۲۰۱۸ بالاخره با تمام نواقص و آرزوهای برآورده نشده به پایان رسید حال که تمام شد به فکر افتاده‌ایم که چرا تبریز ۲۰۱۸ که تا روز موعود، چنان تب و تابی داشت که همه در این فکر بودیم که قرار است چه گلی بر سر کلان‌شهر تبریز بزند، اما به لطف کوتاهی مسوولان دردی دوا نشد و شهر اولین‌ها، سکوتی مبهم را در رویداد تبریز ۲۰۱۸ تجربه کرد که اگر سال‌ها از آن یاد کنیم تلخی آن هرگز از حافظه‌مان پاک نمی‌شود.

تبریز ۲۰۱۸ قرار بود بهانه‌ای بر التیام زخم‌های کهنه شهر اولین‌ها باشد اما نه تنها التیام نبخشید، بلکه پروژه‌های ناقص بسیاری نیز در دست باقی گذاشت، پروژه‌هایی که هزینه‌های زیادی را متحمل شد اما در نهایت هم‌چنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد، از این رویداد فقط چند المان در کلان‌شهر تبریز به چشم خورد تنها به واسطه‌ چند المان یادآور ساختیم که اینجا شهر اولین‌هاست، المان‌هایی که تاریخ مصرف آنها به پایان رسید و از سطح شهر برداشته شد.


​پروژه‌ای ناتمام با صرف هزینه‌های سنگین/​مشخص شدن خیانت‌های آشکار

کریم صادق‌زاده، سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تأکید بر نگرانی‌ها و انتقادات شدید شهروندان تبریز در چند روز اخیر در رابطه با تکمیل نشدن پروژه‌ میدان آذربایجان اظهار داشت: بسیار متأسف هستم که این پروژه باوجود صرف هزینه‌های هنگفت، نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه موجبات نارضایتی عموم همشهریان شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن ابراز تأسف از تأخیر در اتمام پروژه میدان بزرگ آذربایجان خاطرنشان کرد:  پروژه میدان بزرگ آذربایجان از نظر فنی و اصول شهرسازی نیز مشکلات اساسی دارد و آن چه مشخص است خیانت‌های آشکار زیادی چه از نظر مالی و چه از نظر فنی صورت گرفته است.


ورود جدی و شفاف سازی در این پروژه

وی، خواستار ورود جدی و کارشناسی‌های لازم جهت شفاف‌سازی در این موضوع  شد و افزود: بنده به عنوان خادم مردم شریف تبریز در شورای شهر از تمام دستگاه‌های نظارتی، سازمان محترم بازرسی استان، دادگستری محترم استان همچنین از آقای استاندار و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضای جدی دارم که به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و با انجام بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم آن را برای مردم شفاف‌سازی کنند و اگر افرادی در هر موقعیتی خیانتی کرده‌اند، به دست قانون بسپارند و نسبت به اعاده بیت‌المال اقدامات قاطع قانونی انجام دهند.

رئیس فراکسیون کارگران شورای کلان‌شهر تبریز اظهار کرد: البته گلایه تلخی هم از برخی نمایندگان‌مان در مجلس دارم که روی موضوعات بی‌پایه و اساسی کلّی مصاحبه کرده و جلسات متعدد تشکیل می‌دهند ولی متأسفانه به این قضیه اهمیتی نداده و کوچکترین ورود قانونی نمی‌کنند.

صادق‌زاده در پایان تصریح کرد: بدون تردید شورای شهر تبریز از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در جهت شفاف‌سازی در مورد این پروژه استفاده خواهد کرد و جا دارد از زحمات شهردار کلان‌شهر تبریز تشکر کنم که با بازگشایی چند مسیر در میدان آذربایجان، گشایشی نسبی صورت گرفته که  انتظار جدی داریم برای اتمام این پروژه و سایر پروژه‌های اساسی همچون مقبره‌الاشعرا و میار میار و ... تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بیش از این شرمنده مردم شریف تبریز نباشیم.

نفس کلان‌شهر تبریز از پروژه‌های ناتمامی که سال‌هاست خاک می‌خورد به تنگ آمده، از این رو بد نیست قدری به هوش باشیم و ببینیم در اطرافمان چه خبر است.

انگار عادت کردیم، پروژه‌های ناتمام را پشت سر هم ردیف کنیم و هر وقت که دنیا بر وفق مراد شد سراغی از آنها بگیریم، امید است برای یکبار هم که شده میدان پروژه بزرگ آذربایجان شفاف‌سازی شود تا شهروندان نیز آگاه شوند که چنین پروژه‌ عظیمی چرا باید سال‌ها بوی خاک بگیرد.

 

انتهای پیام/60002/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول