اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

امام جمعه شهر مهربان مطرح کرد

اعتراض کشاورزان منطقه مهربان به برداشت بیش از حد مجاز شن / انتقاد از کوتاهی جهادکشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست

امام جمعه شهر مهربان گفت: برداشت شن را که مورد اعتراض کشاورزان بود، به نهادهای بازرسی مرتبط موضوع را انتقال دادیم و خودشان تائید کردند که بیش از حد مجاز و قانونی برداشت شده است.

اعتراض کشاورزان منطقه مهربان به برداشت بیش از حد مجاز شن / انتقاد از کوتاهی جهادکشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت روز 14 دی روز جهاد کشاورزی و عرض خسته نباشید و خدا قوت به تمام زحمتکشان و فعالان این عرصه به ویژه کسانی که از حقوق این اقشار زحمتکش و پرتلاش دفاع می‌کنند، اظهار داشت: لازمه زندگی هر انسانی به تغذیه وابسته است و معلوم نیست که چرا این مسوولان به کشاورزی اهمیت چندانی نمی‌دهند. 

امام جمعه مهربان افزود: برداشت شن را که مورد اعتراض کشاورزان بود، به نهادهای بازرسی مرتبط  موضوع را انتقال دادیم و خودشان تائید کردند که بیش از حد مجاز و قانونی برداشت شده است. 

خطیب جمعه مهربان ادامه داد: کارشناسان  تخریب محیط زیست و تخریب آب‌روهای کشاورزی را که بزرگترین ضربه به کشاورزی است را تائید کردند و در این میان ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست و امور آب کوتاهی کرده‌اند و از طریق این تریبون تذکر می‌دهیم که در این خصوص اقدامات اساسی برای حل مشکلات کشاورزان انجام دهند و از ایجاد بحران جلوگیری کرده و باعث ایجاد ناامنی در منطقه نشوند.  

مرسلی تاکید کرد: بی‌توجهی به حقوق کشاورزان باعث کوچ آنها می‌شود و انتظار داریم که دادگاه محترم در دفاع از حقوق کشاورزان رای صادر کند و الا جریمه با مبلغ پایین آنها را جری‌تر کرده و کشاورزان را ناامید می‌کند.

امام جمعه مهربان در ادامه با گرامیداشت 16 دی سالروز حماسه خونین شهدای هویزه و شهادت دلاور مردان اسلام و فرمانده آنها شهید محمدحسین علم‌الهدی که به نام روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است، یادآور شد: دانشجویان و جوانان عزیز این ملت و مملکت هستند و سرمایه‌های عظیم علمی و معنوی برای این شور می‌باشند و مقام معظم رهبری فرموده‌اند راه‌ حل مشکلات جوانان هستند. 

 مرسلی افزود: هر کسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی قبول مسوولیت می‌کند یعنی نوکری مردم را قبول کرده است و مردم ارباب آنها هستند و زمان ارباب و رعیتی طاغوتی تمام شده  است و در این میان باید با کمال تاسف گفت که برخی نمایندگان و برخی مسوولان به دنبال احیای افکار لیبرالی هستند. 

خطیب جمعه مهربان خطاب به برخی که در مسوولیت‌شان چنین برخوردهایی را دارند، اظهار داشت: تا مردم ادب‌تان نکرده و از شما سلب مسوولیت نکرده‌اند برخوردهای اسلامی، دینی و الهی را سر لوحه کارهایتان قرار دهید و اجازه سوءاستفاده به رسانه‌های غربی را به خود ندهید و گرنه پشیمان خواهید شد.

مرسلی با اشاره به 17 دی‌ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی و تاکید بر خانواده‌ها که مراقب حجاب که جزو ضروریات دین است، باشند، اذعان داشت: مبارزه با حجاب و عفاف راهبرد استعمار برای نفوذ و استحاله فرهنگی کشور است.

امام جمعه شهر مهربان با انتقاد از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که بعد از گذشت 40 سال از عمر پر خیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  به جای ارزش‌گذاری به ارزش‌های اسلامی، اتفاقاتی همچون برنامه شبکه کیش را در  آن اتفاق افتاده و شاهد هستیم، ابراز کرد: معلوم نیست که چرا برای تهیه هر گزارشی باید سراغ بی‌حجاب‌ها رفت.

مرسلی همچنین به  16 دی سالروز حادثه آتش‌سوزی و برخورد کشتی سانچی با کشتی چینی اشاره  کرده و یاد و خاطره تمامی جان‌باختگان این حادثه را گرامیداشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 19 دی مردم قم در سال 1356 اظهار داشت: تکرار 19 دی 56 در 9 دی 88 و مقابله با نظام سلطه را نباید در آینده فراموش کنیم و فتنه‌ها برای گمراه کردن مردم و به خاطر تبعیت از شیطان درون به فرموده حضرت امام خمینی (ره) است. 

انتهای پیام/60001/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول