اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

گزارش فارس از همایش بزرگ خادمیاران رضوی

ثبت‌نام 1500 شاهرودی برای خادمی ثامن‌الحجج (ع)/ خدمتی که جغرافیا نمی‌شناسد

همایش بزرگ خادمیاران رضوی محل نمایش عاشقان خدمتی بود که جغرافیا نمی‌شناسد؛ یک هزار و 500 شاهرودی تا امروز برای خادمی ثامن‌الحجج (ع) ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 1500 شاهرودی برای خادمی ثامن‌الحجج (ع)/ خدمتی که جغرافیا نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، همایش بزرگ خادمیاران رضوی در شهرستان شاهرود ظهر امروز با حضور بیش از 500 خادمیار برگزار شد.

این همایش به همت دفتر آستان قدس رضوی شاهرود در سالن اجتماعات زغال‌سنگ البرز شرقی با حضور خادمیاران رضوی، فرمانده گروه پدافند هوایی 10 محرم، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 تکاور ذوالفقار و شهردار شاهرود برگزار شد.

در این گردهمایی، عرب‌پور مسؤول رسانه‌ای دفتر آستان قدس رضوی استان سمنان در سخنانی با اشاره به طرح خادمیاری رضوی که از سال 1394 استارت آن با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی و ابلاغ مقام معظم رهبری آغاز شد، گفت: کمک به مستضعفان و فعالیت فرهنگی علاوه بر مشهد در کل کشور انجام شود که طرح خادمیاری رضوی از آن جمله است و خدمت داوطلبانه به اسم امام رضا (ع) انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل 25 کانون با رویکردهای فرهنگی، تأمین مالی و امداد مستضعفین و خادمیاری و وقف و نذر برپا شده است، گفت: سامانه خادمیاران رضوی جهت ثبت‌نام افراد و استفاده از امکانات آن طراحی شده است و افرادی که تأیید شوند از امکانات این سامانه می‌توانند استفاده کنند.

مسؤول رسانه‌ای دفتر آستان قدس رضوی استان سمنان با تشریح سامانه خادمیاران رضوی، بر لزوم انتخاب عرصه‌ها و خدمت خادمان تأکید کرد.

خادمیاری مخصوص حضور در حرم نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی رئیس ستاد آستان قدس رضوی در شاهرود ظهر امروز در همایش خادمیاران رضوی با بیان اینکه در زمان تولیت جدید آستان قدس رضوی، خدمات این آستان گسترش خوبی پیدا کرده است که ازجمله آن طرح خادمیاران رضوی است، به روایتی از امام رضا (ع) اشاره کرد.

وی افزود: امام رضا (ع) بیان می‌کنند کسی که من را در طوس زیارت کند، هم‌درجه من و با من خواهد بود.

رئیس ستاد آستان قدس رضوی در شاهرود با بیان اینکه ارائه خدمات به محرومان به نام امام رضا (ع) در حقیقت خود زیارت امام رضا (ع) است، گفت: کار خادمیاران رضوی زیارت دلی و متصل و از بعید است که این اتصال ادامه دارد و در کارهایی که انجام می‌شود، باید قدردان باشیم.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: خادمیاری مخصوص حضور در حرم نیست و خدمت به محرومان به یاد امام رضا (ع) هم زیارت است.

ثبت‌نام 1500 شاهرودی در طرح خادمیاری رضوی

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و 500 نفر در سامانه خادمیاران رضوی از شهرستان شاهرود گفت: در شهرستان شاهرود، 61 کانون محلی و تخصصی خادمیاران رضوی تشکیل شده است.

مرتضی احمدیان با بیان اینکه تاکنون حدود یک هزار و 500 نفر توفیق ثبت‌نام در سایت آستان قدس رضوی را داشته‌اند، گفت: در حدود یک سال گذشته، 560 نفر پرونده تشکیل داده و خادمیار حرم رضوی شده‌اند.

وی گفت: 300 پرونده آماده داریم که ارسال خواهد شد و تعدادی هم آماده کار هستند و جمع حاضر پذیرفته‌شدگان در خادمیاری خواهند بود و این جلسه برای انس و مودت آنهاست.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود افزود: افراد مختلف با تخصصی که دارند، اعلام آمادگی کردند تا خادم شوند و بنا به تأکید رهبر انقلاب باید به محرومان خدمت شود و اولویت آستان قدس رضوی، خدمت‌رسانی به مردم است.

احمدیان خاطرنشان کرد: بیش از 30 عرصه خدمتی برای خادمیاران تعیین شده که باید حتماً یکی از عرصه‌ها را برای خدمت به مردم و محرومان مشخص کنند.

وی با اشاره به عرصه‌های خدمتی گفت: حقوقی، سلامت، زائر اولی، رسانه، ورزش، کتاب، تبلیغی، اردوی جهادی ازجمله عرصه‌ها بوده و 35 کانون محلی در شهرستان و 26 کانون تخصصی تشکیل شده است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با دعوت از عموم مردم برای حضور در طرح خادمیاران رضوی گفت: تاکنون 80 پزشک متخصص و 20 حقوقدان و متخصصان دیگر رشته‌ها برای خدمت به مردم و محرومان اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول