اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

بیانیه مسؤولین بسیج دانشجویی 10 دانشگاه محوری شهر شیراز:

مسلمان نیستید اگر با شنیدن خبر فوت یک زن کارتن‌خواب سر به بالین گذاشته‌اید

در بیانیه مسؤولین بسیج دانشجویی 10 دانشگاه محوری شهر شیراز آمده است: امروز شما که بر مسند ریاست تکیه زده‌اید و در حوزه جغرافیای شما یک زن به دلیل سرمازدگی و کارتن‌خوابی فوت می‌کند، باید در مشروعیت جایگاه خود شک کنید.

مسلمان نیستید اگر با شنیدن خبر فوت یک زن کارتن‌خواب سر به بالین گذاشته‌اید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پس از انتشار خبر فوت یک زن کارتن‌خواب براثر سرما در شیراز، مسؤولین بسیج دانشجویی 10 دانشگاه محوری شیراز در اعتراض به این مسئله بیانیه صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

شهردار محترم شهر شیراز

مدیرکل محترم بهزیستی استان فارس

دبیر محترم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس

سلام‌علیکم

«إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ»

«گمان نمی‏‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد، به مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشینان که ولی‌نعمت ما هستند خدمت کنید» امام خمینی (ره)

خبری این روزها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی استان فارس دست‌به‌دست می‌شود که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. صبح روز 11 دی‌ماه 97 جسد بی‌جان زن بی‌سرپناه و آسیب‌دیده از دام اعتیاد در محله بافت قدیمی شهر شیراز پیدا شد.گویا علت مرگ سرمازدگی اعلام‌شده است و جان این زن حدود 50 ساله را در زمستان سرد شیراز گرفته است.

مسئله کارتن‌خواب‌ها، حاشیه‌ شهر، جمع‌آوری معتادین و متکدیان، راه‌اندازی گرم‌خانه‌ها و... موضوعاتی است که بارها و بارها مورد مطالبه جریان دانشجویی در سال‌های گذشته بوده است، اما امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای ابتدای چله زمستان سرد سومین حرم اهل‌بیت (ع) به‌جای شنیدن خبرهای خوب از به بار نشستن آرمان‌های امام راحل مبنی بر خدمت به محرومین و مستضعفین باید گفت: جامه مشکی پوشید و اعلام عزا کنید!

آقایان مسؤول

امروز شما که بر مسند ریاست تکیه زده‌اید و در حوزه جغرافیای شما یک زن به دلیل سرمازدگی و کارتن‌خوابی فوت می‌کند، باید در مشروعیت جایگاه خود شک کرده و اگر از شنیدن این خبر توانستید در کنار خانواده خودسر به بالین گذاشته و شب را راحت بخوابید، در مسلمان بودن خود نیز شک کنید. این را بدانید با توجه به عملکرد تبلیغاتی شما در خدمت به محرومین و مستضعفین با سر زدن‌های رسانه‌ای و تبلیغی، این مسئله سردراز خواهد داشت و قطعاً مثل گذشته این اولین مورد نبوده و آخرین هم نخواهد بود.

مدیرکل محترم بهزیستی استان فارس

طبق اخبار منتشرشده در یکی از خبرگزاری‌های رسمی، سال گذشته مرکز ماده 16 با بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری معتادان متجاهر یا خیابانی، در محل دهکده سلامی راه‌اندازی شد؛ اما بهزیستی به بهانه نبود اعتبار خود را فقط مسؤول نگهداری 240 معتاد دانسته و در همین راستا برای نگهداری معتادان زن در شیراز مرکزی تجهیز شد که شما از پذیرش آنان خودداری کرده‌اید، اگر این خبر صحت داشته باشد، شما در فوت این زن مقصر هستید و باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز ضمن عرض تسلیت بابت این ضایعه دردناک، ضمن درخواست پیگیری و برخورد قاطع و قانونی با مسببان این امر در مرحله اول، مسؤولین مرتبط در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز لازم است تدابیر لازم جهت سازمان‌دهی و اسکان کارتن‌خواب‌ها و معتادین در گرم‌خانه‌های شهر شیراز را اتخاذ کنند و حل ریشه‌ای و بلندمدت آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و کارتن‌خوابی را در دستور کار قرار دهند.

 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز پیگیری حقوقی این مسئله را برای خود محفوظ می‌داند و طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب شهر شیراز از مسؤولین خاطی در این امر شکایت رسمی و حقوقی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول