اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: مشکل فروش کیلویی تخم‌مرغ در تهران و حومه

فارس من| تولیدکننده: دلالان مانع فروش کیلویی تخم‌مرغ می‌شوند

یک تولیدکننده تخم‌مرغ گفت: در بحث تخم‌مرغ‌هایی که روزانه تولید و روانه بازار می‌کنیم، درگیر خواسته‌های واسطه‌ها و دلالان هستیم و اجازه نمی‌دهند سود مناسبی را از فروش تخم‌مرغ به‌دست آوریم.

فارس من| تولیدکننده: دلالان مانع فروش کیلویی تخم‌مرغ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، تخم‌مرغ یکی از کالاهای اساسی است که تمام خانوارهای ایرانی از آن به میزان مورد نیاز استفاده می‌کند تا جایی که در برخی از خانواده‌ها مصرف این محصول به‌صورت روزانه است.

یکی از مسائلی که تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان این محصول با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند قیمت تمام شده آن است به‌گونه‌ای که هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان از خریدوفروش این محصول به‌صورت دانه‌ای رازی نیستند ولی در این بین واسطه‌ها هیچ راه دیگری برای تبادل این محصول جز فروش دانه‌ای باقی نگذاشته‌اند.

حمزه خانی یک تولیدکننده تخم‌مرغ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: در حال حاضر در مجتمع تولیدی که راه‌اندازی کرده‌ام تعداد 10 هزار مرغ تخم‌گذار پرورش داده و نگهداری می‌کنم که از این تعداد حدود 3 هزارتا از این مرغ‌ها رسمی هستند و مابقی مرغ‌های ماشینی هستند.

وی بیان داشت: روزانه بیش از 8 هزار تخم‌مرغ تولید و روانه بازار می‌کنیم ولی در این بین درگیر خواسته‌های واسطه‌ها و دلالان هستیم و اجازه نمی‌دهند سود مناسبی را از فروش تخم‌مرغ به‌دست آوریم.

این تولیدکننده جوان با اشاره به افزایش قیمت خوراک مرغ طی ماه‌های گذشته، تصریح کرد: اکثر تخم‌هایی که تولید می‌کنیم به دلیل مراقبت‌های لازم در میزان خوراک مرغ‌ها و مسائل دیگر مانند دقت در ساعت رسیدگی و هوای محیط، در اندازه‌های بزرگ و قابل قبول تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دلالان و واسطه‌های بین تولیدکننده و مصرف‌کنندگان تخم‌ها را به‌صورت دانه‌ای از ما خریداری کرده و زیر بار خرید به‌صورت وزن نمی‌روند و همین مسئله نیز باعث شده است که میزان سودآوری تولید ما کاهش چشمگیری پیدا کند.

مجید حیدری یکی از مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ نیز در گفت‌وگوی میدانی با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: تخم‌مرغ نیز مانند دیگر کالاها افزایش قیمت داشته است که همین مسئله مردم را تا حدودی دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به خرید تخم‌مرغ به‌صورت دانه‌ای افزود: فروش تخم‌مرغ از سوی مغازه‌داران به مصرف‌کننده به‌صورت دانه‌ای است اما اکثر مردم از این کار رضایت ندارند چراکه در این شرایط تخم‌مرغ‌های کوچک نیز به همان قیمت تخم‌مرغ‌های درشت فروخته شده و اصلاً قابل قبول نیست.

حیدری با بیان اینکه تخم‌مرغ در دیگر استان‌های کشور به‌صورت کیلویی است، خاطرنشان کرد: طرحی که در دیگر استان‌ها با عنوان فروش تخم‌مرغ به وزن در حال اجرا هست، اقدام بسیار مناسبی است که می‌تواند توازن را برای مصرف‌کننده به وجود آورده و مصرف‌کننده قیمت واقعی تخم‌مرغ را پرداخت می‌کند.

این مصاحبه‌ها در خصوص ثبت سوژه مردمی در «فارس من» با عنوان «مشکل فروش کیلویی تخم مرغ در تهران و حومه» پیگیری شده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول