اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس جهاد کشاورزی گنبدکاووس خبرداد

ایجاد اشتغال برای 400 نفر در گنبدکاووس/ برگشت 41 پرونده تسهیلات اشتغالزایی از بانک‌ها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه به دلیل ابلاغیه جدید معاون وزیر کار بانک‌ها از ارائه تسهیلات به طرح‌های مصوب کشاورزی و دامپروری امتناع می‌کنند، گفت: 41 پرونده متقاضیان گنبدی به همین دلیل برگشت داده شده است.

ایجاد اشتغال برای 400 نفر در گنبدکاووس/ برگشت 41 پرونده تسهیلات اشتغالزایی از بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، غلامعلی نورا در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه گنبدکاووس یک شهرستان با محوریت کشاورزی است، اظهار کرد: عمده مردم در این شهرستان به ویژه در روستاها به نوعی زندگی خود را با کشاورزی پیوند زده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعهد اشتغال جهاد کشاورزی گنبدکاووس ایجاد 400 شغل بوده است، افزود: تا به همین امروز این تعهد اشتغال را ایجاد کرده و به سقف مدنظر رسیده‌ایم و قطعا تا انتهای سال نیز به فراتر از این عدد خواهیم رسید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه متاسفانه بر اساس دستورالعمل جدید سازمان مدیریت و برنامه و دستور معاون وزیر کار ارائه تسهیلات اشتغالزایی در حوزه کشاورزی متوقف شده است، خاطرنشان کرد: نکته اول که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد اینکه شهرستان گنبدکاووس مزیت نسبی‌اش همین کشاورزی است و ایجاد اشتغال و تولید ثروت در این حوزه از همه آسان‌تر و قابل وصول‌تر است.

نورا با اشاره به اینکه ایجاد صنعت در شهرستان گنبدکاووس به ویژه در مناطق دورافتاده تقریبا کار بسیار سخت و البته نیازمند تسهیلات فراتری است، افزود: با توجه به شرایط گوشت و قیمت فزاینده آن در کشور امروز توسعه دامپروری و ارائه تسهیلات در این حوزه بسیار مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه ما نیز به ارائه سهمیه برای بخش‌های مختلف معتقد هستیم، ادامه داد: نظر و پیشنهاد ما این است که در انتخاب و ارائه سهمیه‌ها ظرفیت استان‌ها و مزیت‌های نسبی آنها نیز لحاظ شود و از سوی دیگر حداقل پرونده‌هایی که تاکنون در کارگروه اشتغال شهرستان تصویب شده است مشمول این محدودیت قرار نگیرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در حال حاضر 66 پرونده از متقاضیان ایجاد اشتغال روستایی و دریافت تسهیلات این حوزه در بخش کشاورزی و دامپروری گنبدکاووس در بانک‌ها معطل مانده است، گفت: 41 پرونده‌ از این تعداد که به بانک کشاورزی ارائه شده بود نیز به دلیل ابلاغ اخیر برگشت خورده است.

نورا با درخواست از مسوولان کارگروه اشتغال استان گلستان به ویژه استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تفسیر ابلاغیه جدید، تاکید کرد: انتظار ما این است که ابلاغ مذکور برای پرونده‌هایی اجرایی شود که از این پس در کمیته‌های اشتغال شهرستانی مطرح و در معرض تصویب قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول