اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میرزاده در تشریح جزئیات کمیسیون آموزش:

سهم نوسازی مدارس از فروش نفت از ۳ به ۵ درصد افزایش یافت

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار است پیشنهاد این کمیسیون به کمیسیون تلفیق اینگونه باشد که به جای تخصیص ۳ درصد سهم نوسازی مدارس که از فروش نفت حاصل می‌شود این میزان به ۵ درصد افزایش پیدا کند که قرار است از درآمدهای شرکت نفت و منابع دیگر این رقم تأمین شود.

سهم نوسازی مدارس از فروش نفت از ۳ به ۵ درصد افزایش یافت

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: آن بخشی از تبصره‌های بودجه سال آینده که به این کمیسیون ارجاع شده بود با حضور مسئولین مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولینی از سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار گفت.

وی افزود: در بعضی از موارد، نقطه‌نظرات اصلاحی از سوی نمایندگان این کمیسیون اعلام و پیشنهادات اولیه هم به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تبصره‌های یک بند «هـ»، تبصره ۴ بند «الف»، تبصره ۴ بند «ج»، تبصره ۵ بندهای «ب»‌ و «ج»، تبصره ۶ بند«الف»، تبصره ۹ کلیه بندها، تبصره ۱۲ بند«هـ»، تبصره ۱۴ بند «الف»، تبصره ۱۸ بند «ج» بحث و بررسی شد که تبصره‌های ۸، ۱۴ و ۱۲ مرعا گذاشته شد که نیازمند مدارک و مستندات بیشتر از سوی سازمان‌های مربوطه به این کمیسیون است ضمن اینکه تبصره ۱۹ و تبصره ۲۰ بند «د»، تبصره ۲۱ بندهای «ب»، «ج»، «ز» که به این کمیسیون موکول می‌شود  به بررسی این موضوع در روز سه‌شنبه موکول شد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد روز چهارشنبه هم در این خصوص باید جلسه درباره تعیین و تکلیف این بندها ادامه پیدا کند. 

میرزاده خاطرنشان کرد: از نکات قابل توجه بررسی شده و مسائل بودجه سال ۹۸ در این جلسه می‌توان به جای تخصیص ۳ درصد سهم نوسازی مدارس که از فروش نفت حاصل می‌شود این میزان به ۵ درصد افزایش پیدا کرد که براین اساس قرار است این میزان قرار است از درآمدهای شرکت نفت و منابع دیگر تأمین شود. که برهمین اساس باید با اولویت نوسازی مدارس تخصیص یابد.

وی گفت: در تبصره ۴ در خصوص کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به جای واژه دانشگاه آزاد اسلامی گنجانده شد. همچنین درباره تبصره ۹ که زمانی زیادی برای اصلاح آن صرف شد بند «د» این تبصره که در مورد اصلاح کاربری‌ها بود قرار شد به این اصلاحیه با تأکید بر هزینه‌کرد در همان شهرستان با اولویت پایان یافتن پروژه‌های نیمه کاره تخصیص یابد. سازمان برنامه و بودجه هم باید این درآمد را صددرصد تخصیص یافته تلقی کند چرا که همواره این تبصره نوشته شده اما هیچگاه در مقام عمل به این صورت پرداخت نشده است و دولت باید ظرف دو ماه آیین‌نامه این موضوع را تدوین کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بند «هـ» قسمت دوم هم در مورد ۱۰ درصد اعتبارات پژوهشی براساس پیشنهاد اعضای کمیسیون آموزش ۲۰ درصد افزایش یافت که برهمین اساس دانشگاه‌ها  و مراکز پژوهشی در بند «هـ» هم مؤسسات و مراکز بانکی که حداکثر ۱۰ درصد از طریق مؤسسات پژوهشی وابسته به خود هزینه کنند که به عنوان دستگاه‌های مربوطه اصلاح شد. همچنین آیین‌نامه اجرایی این موضوع که به درآمدهای حاصله مربوط می‌شود عنوان دستگاه‌هایی به کار رفته بود که آموز ش و پرورش در بین آنها نبوده است و چون آموزش پرورش هم دانشگاه داشته و هم مراکز پژوهشی ضمن اینکه تعداد مراکز پژوهشی دانش‌آموزی۷۰۰ مرکز است به همین دلیل عنوان واژه آموزش و پرورش آورده شد و برهمین اساس مهلت دو ماهه برای تدوین آیین‌نامه اجرایی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول