اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهری که دفتر ثبت طلاق ندارد

عدم رغبت به تاسیس دفتر طلاق در شهرضا و بالا رفتن سن امید به زندگی در شهرضا از مهم‌ترین مطالبی بود که در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرضا عنوان شد.

شهری که دفتر ثبت طلاق ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، علیرضا صدری عصر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با اشاره به این‌که ارائه دهنده آمار حیاتی اداره ثبت احوال است، اظهار داشت: ثبت وقایع ولادت و فوت در مهلت قانونی خود از مهمترین وظایف اداره ثبت احوال است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به وجود یک جامعه آماری موزون در شهرستان شهرضا افزود: به دلیل وجود این جامعه آماری موزون شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های پایلوت برای برنامه‌ریزی‌ها در استان اصفهان است.

وی با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی شهرضا در 9 ماهه سال 97، بیان کرد: در این مدت یک هزار و 701 ولادت در شهرضا ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هزار و 814 ولادت بوده و منفی 6.2 درصد کاهش داشته است.

صدری با بیان این‌که در 9 ماهه سال 97 در شهرضا 613 وفات ثبت شده است، افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 662 واقعه بوده که وفات در 9 ماهه امسال منفی 7.4 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به آمار ازدواج در 9 ماهه سال 97 در شهرضا گفت: در این مدت 844 واقعه ازدواج در شهرضا ثبت شده که نسب به مدت مشابه سال گذشته که 975 واقعه بوده منفی 13.4 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این‌که به دلیل نبود دفتر طلاق در شهرضا آمار این واقعه را نداریم، بیان کرد: دفتر طلاق در شهرضا هنوز ایجاد نشده، اما در دست پیگیری و اقدام است، سر دفتران در شهرضا حاضر به تأسیس دفتر طلاق نیستند اما تا یکسال دیگر این دفتر تأسیس می‌شود.

صدری با اشاره به این‌که کارت ملی هوشمند تا آخر امسال مهلت برای ثبت‌نام و تکمیل مراحل آن دارد، گفت: بر اساس آمار تعداد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در شهرضا 128 هزار نفر هستند و تاکنون برای96 هزار نفر از مردم شهرضا کارت ملی هوشمند صادر شده است.

صدری با اشاره به این‌که برای 70 درصد از مردم شهرضا کارت ملی هوشمند صادر شده و 30 درصد از مردم هنوز اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، عنوان کرد: کارت هوشمند ملی یک تراشه دارد که اطلاعات در آن ذخیره شده و تمام کارت‌های شناسایی موجود در این کارت تجمیع خواهد شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با تأکید بر این‌که از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی قدیمی دیگر اعتبار ندارد، ادامه داد: افرادی درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند و کارت آن‌ها نیز صادر شده اما برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، اعتبار کارت‌های ملی قدیمی این افراد از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور حذف شده است.

بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در شهرضا

رویا رهیده در ادامه جلسه با بیان این‌که از سال 1382 تاکنون نرم‌افزار کشوری ثبت فوت ایجاد شده است، افزود: تمام گواهی‌های فوت و جواز دفن را شبکه بهداشت و درمان شهرضا پس از اخذ از شهرداری در این سامانه ثبت می‌کند.

مسؤول واحد آمار شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که آمار فوت هر ماه ثبت سامانه می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ و میر در شهرضا است و بعد از آن تصادفات و بیماری‌های تنفسی است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی میانسالان در شهرستان شهرضا، تصریح کرد: این کمیته تشکیل شده تا علت مرگ افراد در سنین 30 تا 70 سال بررسی شود، جمعیت میانسالان، جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند.

بالا رفتن سن امید به زندگی در شهرضا

محمد حسین داراب در ادامه جلسه با بیان این‌که مرجع برنامه‌ریزی برای هر کشور داشتن اطلاعات درست است، بیان کرد: در سال 1295 اولین سازمان ثبت‌احوال در کشور به‌تصویب رسید و در سال 1297 نخستین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در کشور صادر شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرضا با اشاره به نقش محوری ثبت به موقع وقایع حیاتی در امور توسعه‌ شهرستان شهرضا، تصریح کرد: استخراج آمار دقیق و منظم وقایع مربوط به آنان رکن مهمی در دقت برنامه‌ریزی‌ها است.

وی با اشاره به رشد منفی وفات در سال 97 نسبت به سال 96، خاطرنشان کرد: کاهش این آمار نشان می‌دهد که سن امید به زندگی در شهرضا بالا است و حوزه سلامت فعالیت خود را به خوبی در شهرضا انجام داده است.

کراهت سردفتران شهرضا از ایجاد دفتر طلاق

آرزو قوامی نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از عدم ایجاد دفتر طلاق در شهرضا گفت: نبود آمار طلاق در شهرضا سبب نمی‌شود که این آسیب اجتماعی در این شهر وجود ندارد.

مسؤول دفتر اجتماعی فرمانداری شهرضا با تأکید بر این‌که احصای آمار طلاق در شهرضا یک ضرورت است، افزود: حجم انبوهی از پرونده‌های دادگستری مربوط به طلاق است ولی سردفتران شهرضا به شدت از ایجاد دفتر طلاق کراهت دارند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول