اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

آگاه سازی، آموزش و مطالبه گری وظیفه سازمان های مردم نهاد

مدیر گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی تبریز، آگاه سازی، آموزش و مطلبه گری را از مهمترین وظایف سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد.

آگاه سازی، آموزش و مطالبه گری وظیفه سازمان های مردم نهاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهستی علیزاده با اشاره به ضرورت وجود «ان‌جی‌او» ها در جوامع و اهمیت آنها در نظام سلامت اظهار کرد: «ان‌ جی‌او»ها سازمان‌های غیر انتفاعی، غیرتجاری و غیردولتی هستند که اهداف آنها ارتقاء جامعه و نظام سلامت است، به طوریکه به صورت اثربخش و کارآمد فعالیت‌هایی را که از طریق نهادهای دولتی اقدام آنها امکان‌پذیر نیست را انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: ارتقاء سلامت، کاهش فقر، گسترش صلح و جلب مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف شاکله فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در تمام دنیاست و بیش از نیم قرن در خصوص «ان‌جی‌او»ها مطالعه انجام شده و هر روز بیش از گذشته بر ضرورت حضورشان و تاثیرگذاری آنها معترف هستند.

مدیر اداره مولفه‌های اجتماعی سلامت معاونت دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد صرفا کارشان تامین دارو نیست، خخاطرنشان ساخت: «ان‌جی‌او‌»ها  آگاه سازی جامعه، آشنایی افراد با حقوق خود در جامعه در حوزه‌هایی همچون سلامت، حمایت‌طلبی از سطوح مختلف جامعه و مردم برای مردم و آموزش  مطالبه‌گری را در اولویت فعالیت‌های خود دارند.

علیزاده در عین حال تصریح کرد: دولت‌ها بدون مشارکت این نهادهای مردمی نمی‌توانند در رسیدن اهداف و چشم‌اندازهای خود در حوزه سلامت موفق عمل کنند و این در حالیست،کشورهایی که نظام سلامت موفقی دارند از مشارکت مردمی خوبی در سازمان‌های مردم نهاد بهره می‌برند.

وی همچنین یادآور شد: با پیشرفت علم پزشکی عمر بیماران مبتلایان به سرطان افزایش یافته و همچون افراد عادی است و این درحالیست که نقش سازمان‌های مردم نهاد در این راستا با حمایت‌های مادی و معنوی در کاهش میزان اضطراب خانواده‌ها و آموزش بسیار موثر است.

انتهای پیام/ 60001/ 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول