اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

شناسایی 147 کودک کار در زنجان/ اغلب کودکان آب فروشند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی 147 کودک کار در زنجان خبر داد و گفت: البته ما به آن معنا کودک کار نداریم یعنی کودکی که شب سر چهارراه بایستد یا خانه و والدین نداشته باشد، نداریم و اغلب اینها خانواده دارند.

شناسایی 147 کودک کار در زنجان/ اغلب کودکان آب فروشند

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل بهزیستی استان زنجان درباره ساماندهی کودکان کار اظهار کرد: راجع به کودکان کار مصوبه‌ای است که دستگاه‌های مختلف را در این زمینه دخیل دانسته و موظف به ارائه خدمات خاصی کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این امر به بخش خصوصی واگذار شده است و در شهرک رجایی یک محلی برای این افراد در نظر گرفته شده است، گفت: البته ما به آن معنا کودک کار نداریم یعنی کودکی که شب سر چهارراه بایستد یا خانه و والدین نداشته باشد، نداریم.

وی با اشاره به اینکه عمدتا کودکان کار روزهای پنج‌شنبه در مزار آب می‌فروشند و یا گاها در روزهای از هفته تکدی‌گری می‌کنند، افزود: این افراد را نمی‌توان به آن صورت کودک کار محسوب کرد هرچند که خدمات متعددی به این کودکان ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به شناسایی 147 کودک کار در زنجان بیان کرد: برای ساماندهی این کودکان خدمات متعددی از سوی بهزیستی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در آغاز سال تحصیلی حدود 300 هزار تومان به این افراد کمک می‌شود تا از تحصیل بازنمانند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اغلب کودکان کار در زنجان به علت فقر و نداشتن پشتوانه مالی از سوی خانواده مجبور به کار کردن می‌شوند، اضافه کرد: در چنین شرایطی سیاست بهزیستی حمایت مالی از خانواده کودک و آموزش آنهاست تا از آسیب‌های ناشی از موضوع مذکور بکاهد.

به گزارش فارس، سازمان بهزیستی و به تبع آن ادارات کل بهزیستی استان‌ها طبق آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی مصوب سال 1384 وظایف خود را اجرایی و عملیاتی می‌کنند.

در آئین‌نامه مذکور مسؤولیت‌های مربوط به 11 ارگان ذیربط در حوزه کودکان کار مشخص و تعریف شده است؛ بر این اساس سازمان فنی و حرفه‌ای؛ آموزش و پرورش؛ نیروی انتظامی؛ وزارت دادگستری؛ وزارت بهداشت و درمان؛ شهرداری‌های کل کشور و بیمه خدمات درمانی نیز در این حوزه وظایفی دارند که مکلف به انجام آن هستند.

انتهای پیام/73004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول