اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

در 21 سال گذشته کسی تغییر نشانی را به ثبت احوال اعلام نکرده است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود 21 سال است هنوز ثبت تغییر نشانی صورت نگرفته است و در این پروژه جدید، اگر آدرس منزل شهروندی تغییر یافت این شهروند ظرف مدت 20 روزموظف است آدرس جدید خود را به ثبت احوال محل سکونتش اعلام کند.

در 21 سال گذشته کسی تغییر نشانی را به ثبت احوال اعلام نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رئیس سازمان ثبت احوال کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ثبت احوال استان کرمانشاه اظهارداشت: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور باصدور 13 میلیون کارت ملی هوشمند اعلام کرد باقیمانده کارت‌های هوشمند در کشور تکمیل می‌شود.

حمید درخشان‌نیا افزود: همه خدمات مربوط به ثبت احوال کشور امروزه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، حتی خدمات انتخابات اخیر هم به صورت الکترونیکی در کشور انجام شد و خدشه‌ای به این انتخابات نیز وارد نشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: برای مبارزه با فساد در کشور باید شفاف بود، با دولت الکترونیک این شفافیت تقویت می‌شود.

درخشان‌نیا در ادامه گفت: برای توسعه یافتگی و تحقق دولت الکترونیک لازم است ثبت احوال تقویت شود و برای این منظور در بودجه سال ۹۸ رقم قابل توجه‌ای جذب اعتبارشده است.

به گفته رئیس ثبت احوال کشور، در حال حاضر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور تقریبا کامل است و با صدور 13 میلیون کارت ملی باقی مانده این پایگاه به‌صورت 100 درصد تکمیل می‌شود. لازم است پروژه کارت ملی هوشمند هرچه سریعتر به اتمام برسد، کارت ملی هوشمند در حال حاضر در دفاتر اسناد رسمی و بانک‌ها درحال بهره‌برداری و اجرا می‌باشد.

محرومیت از ارائه خدمات ثبت احوال جریمه عدم اطلاع نشانی

درخشان نیا تاکیدکرد:  حدود 21 سال است هنوز ثبت تغییر نشانی صورت نگرفته است و در این پروژه جدید، اگر آدرس منزل شهروندی تغییر یافت این شهروند ظرف مدت 20 روزموظف است آدرس جدید خود را به ثبت احوال محل سکونتش اعلام کند، درصورت عدم اطلاع تا زمان تکمیل پرونده از ارائه خدمات محروم خواهد شد؛ پروژه ثبت تغییر نشانی گامی مهم در حفظ حقوق شهروندی و تسریع در انجام امور قضایی می‌باشد.

رئیس ثبت احوال کشور، یکی از اولویت‌های کاری مدیرکل جدید ثبت احوال استان کرمانشاه را تعامل با ادارات کل، حفظ حقوق شهروندی مردم و همکاران و ارتقا سطح کیفی استان کرمانشاه دانست.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول