اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

وظیفه حاکمیت رونق‌بخشی به سفره‌های فقرا است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایط کنونی حاکم بر کشور وظیفه حاکمیت اداره زندگی فقرا و رونق بخشی به سفره این قشر جامعه است که با تقویت و رونق‌بخش کشاورزی می‌توان گام‌های مؤثری در این راستا برداشت.

وظیفه حاکمیت رونق‌بخشی به سفره‌های فقرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام رضا تقوی در آیین همایش زکات با حضور عاملین، مبلغین، زکات پردازان و کشاورزان اظهار داشت: زکات قانون الهی است و چنانچه بخواهیم آمار زکات در کشور افزایش یابد باید حوزه کشاورزی را تقویت کرد تا رونق بگیرد.

وی بخش کشاورزی را از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اقتصادی که بر محور کشاورزی تشکیل شود ریشه و پایه آن دارای استحکام است چراکه منابع آن داخلی است و فقط نیاز به تقویت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در شرایط کنونی حاکم بر کشور وظیفه حاکمیت اداره زندگی فقرا و رونق بخشی به سفره این قشر جامعه است که با تقویت و رونق‌بخش کشاورزی می‌توان گام‌های مؤثری در این راستا برداشت.

تقوی بیان کرد: کشورهای پیشرفته هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند اقتصاد بین‌المللی خود دچار تلاطم شود لذا می‌طلبد در کشور حوزه کشاورزی را تقویت کنیم و محصولات کشاورزی را در سبد فرهنگ عمومی مردم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بانک بذر، دو هزار و ۴۰۰ نوع بذر بومی در ۱۵ متر زیرزمین با رعایت تمام مسائل حفاظتی نگهداری می‌شود که باید مراقب بود به آن آسیبی نرسد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام نعمات الهی مشمول زکات است گفت: فریضه زکات مربوط به ولایت است و همه ملت ایران سربازان ولی‌فقیه هستند باید تولید را تقویت کنیم تا با ایجاد رونق اقتصادی در کشور، زکات هم افزایش یابد و بتوانیم زندگی و معیشت فقرا را اداره و تأمین کنیم.

تقوی خاطرنشان کرد: زکات در حوزه و حیطه نماینده ولی‌فقیه است و کمیته امداد هم عامل جمع‌آوری زکات است که باید به این مهم در شرایط کنونی بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به اینکه فقر، کفر به همراه دارد بیان کرد: چنانچه نتوانیم کشور را به لحاظ معیشتی و اقتصادی مدیریت کنیم جمعیت مساجد کاهش می‌یابد و دین و مکتبی که نتواند زندگی مردم را اداره کند هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه باید اسلام را به صورت جامع بنگریم گفت: زمانی تبلیغ مؤثر است که زندگی و معیشت مردم در حد معمول و معقول بچرخد چراکه فقر به دین اسلام ضربه می‌زند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول