اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

رئیس اداره محیط‌زیست قرچک:

واحدهای آلودگی‌زا به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک گفت: واحدهایی که آلودگی هوا داشته باشند شناسایی‌شده و اگر قابل‌رفع شدن بود اخطار می‌دهیم تا رسیدگی کنند و در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

واحدهای آلودگی‌زا به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

محمد طاهر ظاهری رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک با اشاره به واحدهای تفکیک حضور زباله در این شهرستان اظهار داشت: ۱۴ واحد تفکیک ضایعات در اراضی رحمت‌آباد مستقر هستند و امکان دارد واحدهایی هم در بخش‌های دیگری از شهرستان مستقر باشند که شناسایی نشده باشند اما تاکنون مواردی که شناسایی شدند به آن‌ها اخطار دادیم چراکه این واحدها مصرف آب زیادی دارند و تصفیه نمی‌شود و میزان آلودگی زیادی تولید می‌کنند که به اراضی پایین‌دست رحمت‌آباد و رودخانه هدایت می‌شود و کشاورزان به دلیل عدم آگاهی از این آب برای کشاورزی استفاده می‌کنند.

وی گفت: بعد از اخطار و پیگیری‌های اداره حفاظت محیط‌زیست قرارداد نصب سیستم تصفیه فاضلاب در این واحدها انجام‌شده است.

ظاهری بیان داشت: حدوداً ۲ تا ۳ واحد در حال بهره‌برداری و استفاده از سیستم تصفیه آب هستند و بقیه هم در حال نصب سیستم هستند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک عنوان داشت: اگر مشکل فاضلاب این واحدها حل شود حدوداً ۹۰ درصد از مشکلات آن‌ها درزمینهٔ زیست‌محیطی مرتفع می‌شود و تنها بحث پسماند باقی می‌ماند که قراردادی را منعقد خواهیم کرد و پسماندها این واحدها به شهرک صنعتی چرمشهر انتقال داده می‌شود.

وی تأکید کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیران واحدها باید نظارت کنند تا پسماندها به بیرون شهر انتقال پیدا کند و اگر نتوانستند می‌توانند به شرکت‌های ذیصلاح تحویل دهند و نظارت بر انتقال پسماند بر عهده سازمان پسماند است.

ظاهری گفت: با توجه به اینکه شهرستان قرچک به لحاظ مساحتی کوچک است، هرگونه آلودگی به‌راحتی ملموس و قابل‌مشاهده است و مشکلات اساسی برای شهروندان ایجاد می‌کند و این امر وظیفه محیط‌زیست را سنگین‌تر می‌کند و در ایام هفته ۳ شب هم‌گشت‌زنی نامحسوس در این خصوص انجام می‌شود.

وی هدف از گشت زنی‌های روزانه و شبانه اداره محیط‌زیست گفت: واحدهایی که آلودگی هوا داشته باشند شناسایی‌شده و اگر قابل‌رفع شدن بود اخطار می‌دهیم تا رسیدگی کنند و در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک گفت: در ۶ ماهه گذشته حدوداً ۵ الی ۶ پرونده به مراجع قضایی معرفی‌شده است و سعی می‌کنیم به‌صورت مسالمت‌آمیز مشکلات را حل‌وفصل کنیم.

ظاهری در خصوص واحدهای صنعتی که در حریم شهر هستند و گاهی آلودگی دارند، بیان داشت: قانون برای همه واحدهای صنعتی برابر است و در همین خصوص به شرکت چینی بهداشتی در منطقه اخطار زیست‌محیطی چند زمینه داده‌شده است.

وی اظهار کرد: از مشکلات زیست محلی این شرکت درزمینهٔ پساب خروجی، فضای سبز و غباری که در قسمت آسیاب‌های و سیلوها گردوغبار و دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک تصریح کرد: با توجه به اخطارهایی که دادیم فضای سبز را مرتفع کرده و در قسمت آسیاب هم فیلترها را مجهز کردند، سیستم تصفیه فاضلاب هم پیگیری شد و به دنبال نصب تصفیه فاضلاب هستند تا این مورد هم مرتفع شود.

وی در پایان گفت: همه باید احساس مسؤولیت نسبت به محیط‌زیست داشته باشند و سلامتی شهروندان باید دارای اهمیت ویژه‌ای باشد.

به گزارش فارس، در این بازدید هشدارهای لازم به واحدها داده شد و چند اخطار نیز در خصوص پسماند این واحدها صادر شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول