اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

وزیر ورزش دستور احیای «پاس تهران» را صادر کرد

خداحافظی ستاره قهرمانی با لوگوی پاس همدان / آیا پاس در همدان می‌ماند؟

وزیر ورزش در جلسه با پیشکسوتان پاس، مسوولان نیروی انتظامی و فدراسیون فوتبال، دستور احیای مجدد این تیم ریشه‌دار را صادر کرد.

خداحافظی ستاره قهرمانی با لوگوی پاس همدان / آیا پاس در همدان می‌ماند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این بار از همه دفعات قبلی جدی‌تر است و پاس تهران باید دوباره در فوتبال ایران احیا شود، این دستوری بود که وزیر ورزش روز گذشته صادر کرد و خط بطلانی کشید به ادعای سابقه 50 ساله پاس برای همدان.

این باشگاه بعد از انتقال به همدان دیگر سرنوشت مشخصی در تهران نداشت، اما حالا وزارت ورزش به کمک پیشکسوتان و البته فرماندهی نیروی انتظامی قصد دارد پاس تهران را احیا کند.

در این جلسه به جز سلطانی‌فر و محمدرضا داورزنی و همچنین رضا گل محمدی مدیرکل ورزش تهران، تعدادی از پیشکسوتان پاس از جمله حسین فرکی، حسن حبیبی، همایون شاهرخی و... حضور داشتند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخارات گسترده تیم پاس گفت: امروز را فصلی نو در تاریخ باشگاه پاس بدانیم و هدف همه ما احیای مکتب اخلاقی پاس باشد.

سلطانی‌فر افزود: بدون تردید خیلی از بزرگان فوتبال ایران ریشه پاسی دارند و با کمک و تمایل نیروی انتظامی، پاس را احیا می‌کنیم و تصور می‌کنم به سرعت بتوانیم این کار را انجام دهیم. 

وی تصمیمات گذشته برای انتقال تیم‌های تهرانی مانند پاس را اشتباه دانست و گفت: هدف از تشکیل باشگاه پاس ارتباط مردم با پلیس بود و با توجه تمایل نیروی انتظامی برای احیای مجدد پاس زمان خوبی برای همه ما فراهم شده است و به جد معتقدم پاس به عنوان بخشی از هویت و تاریخ ورزش و مردم ایران است و  باید احیا شود.

وزیر ورزش و جوانان از داورزنی معاون قهرمانی خواست کارگروهی با حضور مسوولان نیروی انتظامی و پیشکسوتان پاس و فدراسیون فوتبال تشکیل شود و امتیاز و شرایطی با رعایت مقررات برای ورود پاس به دسته یک ایجاد شود.

قطعا این حرکت دو حالت بیشتر ندارد و یا اینکه پاس باید دوباره بار سفر را ببندد و راهی خانه اصلی خودش یعنی تهران شود و یا اینکه تیم رو به انزوا می‌رود و دوباره پاس در تهران تشکیل می‌شود و امتیاز لیگ دویی در همدان می‌ماند اما تمام اعتبار، سابقه و حتی ستاره‌ این تیم راهی پایتخت خواهد شد.

هرچند بر اساس قانون ثبت شرکت‌ها، هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند نام و نشان برند دیگری را برای خود کپی و الگوبرداری کند و این مسأله را برای راه‌اندازی تیمی جدید در تهران با نام پاس، دچار مبهم می‌کند؛ اما خبرهای تأیید نشده حکایت از آن دارد که با توجه به دستور اکید وزیر ورزش و فشارهای سیاسی وارده، امتیاز لیگ دویی فعلی برای همدان باقی خواهد ماند و این استان باید نام جدیدی برای خود انتخاب کند و امتیاز فعلی تیم پاس سال آینده در لیگ دسته اول و با پسوند تهران دوباره فعالیت خواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که واکنش مسوولان استان و مسببان انتقال پاس به این استان چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/89042/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول