اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

نگارستان ایران چشم انتظار تدبیر دولت 13/ امام جمعه گرگان مطرح کرد

برنامه‎ریزی برای مطالبات استان گلستان در سفر رئیس جمهور/ هژمونی آمریکا با پیشرفت‎های ایران خراب شد

امام جمعه گرگان به سفر رئیس جمهور به استان گلستان اشاره کرد و گفت: به طور قطع مسائل و مطالبات زیادی برای حضور رئیس جمهور به استان گلستان وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

برنامه‎ریزی برای مطالبات استان گلستان در سفر رئیس جمهور/ هژمونی آمریکا با پیشرفت‎های ایران خراب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه گرگان، اظهار کرد: دشمنان در بسیاری از مسائل علیه ارزش‎های اسلامی از جمله درباره زنان و نگاه اسلام به زن تبلیغ می‎کنند؛ آنها اسلام را ضدزن می‎دانند.

*نگاه اسلام ورود صحیح و اسلامی زن به جامعه است/ حضرت زینب (س) برای تمام زنان مسلمان الگو است

وی ادامه داد: ما با نگاهی که غرب به زن دارد مخالفیم، اسلام هم سعی دارد زن را به صحنه جامعه بیاورد اما ورودی که صحیح و اسلامی باشد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و خواهران و دختران خود را در واقعه بسیار بزرگ کربلا با خود همراه کرد، پاسخ داد: اگر اسلام نگاه مناسبی به زن نداشت چرا باید امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) را به همراه خود ببرد؛ حضرت زینب (س) مسؤولیت سنگینی در کربلا داشت و در حالی که دشمن درصدد ریشه‎کن کردن خاندان و شجره طیبه امامت و ولایت بود حضرت زینب (س) به‎عنوان محور مانع این اقدام دشمن شد.

نورمفیدی تصریح کرد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گروهی را به شوروی سابق فرستادند که در رأس گروه آیت‎الله جوادی‎آملی و در کنار ایشان یک خانم حضور داشتند که این اقدام امام راحل نشانه توجه به جایگاه زنان بود.

وی با بیان اینکه نگاه به زن می‎تواند شیطانی و یا انسانی باشد، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) پرچم‎دار نگاه انسانی بود لذا ایشان برای همه زنان مسلمان الگو است.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت روز پرستار گفت: روز ولادت حضرت زینب (س) به‎عنوان روز پرستار نامگذاری شد و از بین تمام شئونی که حضرت زینب (س) در واقعه کربلا داشت یکی از آنها پرستاری و مدیریت مجموعه بود حتی امام زین‎العابدین (ع) که بیمار بود را پرستاری می‎کردند.

نورمفیدی اضافه کرد: امید است خداوند به بانوان مسلمان توفیق بدهد تا حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند و افتخاری بالاتر از این نیست که بندگی خداوند را داشته باشیم.

*هوشمندی امام راحل و ایستادگی مردم مانع بازگشت دوباره شاه به کشور شد

وی با اشاره به 26 دی‎ماه سالروز فرار شاه از ایران یادآور شد:  این فرار به دستور آمریکایی‎ها انجام شد و تصور می‎کردند مانند کودتای 28 مرداد می‎توانند دوباره شاه را به ایران بازگردانند اما نتوانستند و این فرار شاه برخلاف فرار سال 1332 بدون بازگشت شد که هوشمندی امام راحل و ایستادگی مردم در عدم بازگشت شاه اثرگذار بود.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: آمریکا می‎خواست دوباره 28 مرداد را در کشور تکرار کند که هوشمندی امام راحل و ایستادگی مردم مانع این کار شد.

نورمفیدی تصریح کرد: اعلام کردند که در چهلمین سالگرد انقلاب قرار است ایران سه ماهواره به فضا پرتاب کند که این مسأله بسیار مهم و قابل توجه است، متأسفانه ما همیشه نیمه خالی لیوان را می‎بینیم لذا از همه تقاضا دارم اگر مشکلات و گرفتاری جامعه امروز را می‎بینند از طرف دیگر نیمه پر لیوان را هم ببینند.

وی با بیان اینکه امروز ایران نهمین کشوری است که دارای دانش هوافضا است، اذعان کرد: شوروی نخستین کشوری بود که در 61 سال گذشته ماهواره به فضا پرتاب کرد که بعد از آن آمریکا، فرانسه، ژاپن، هند و .. بودند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دانش هوافضا در ایران بومی است و توسط متخصصان و نخبگان ایرانی به دست آمده و 80 درصد از تجهیزات ماهواره نیز به دست ایرانیان ساخته شده است، متذکر شد: آمریکا پس از شنیدن این خبر علیه ایران سروصدا کرده و ادعا کرده این کار علیه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که این ادعا آمریکا عجیب است؛ در حالی که خود از برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل خارج شده و به تعهدات خود علیه برجام عمل نکرده است علیه ایران چنین تبلیغاتی می‎کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه بیش از 50 سال است تبلیغ می‎کنند که دنیا بدون ما نمی‎شود و این حرفی است که فرعون می‎زد، گفت:  آمریکایی‎ها هم تبلیغ کردند که دنیا بدون ما نمی‎شود و باید کشورهای دنیا به وسیله ما پیشرفت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یادآور شد: حال ایران در برابر این نظریه آمریکایی‎ها می‎گوید 40 سال است که آمریکایی‎ها ما را تحریم کرده و ایران هراسی درست کردند ولی همین ایرانی که اینگونه مورد هجمه قرار گرفته توانسته انرژی هسته‎ای خود را به جایی برساند و امروز هم توانسته ماهواره را به فضا پرتاب کند و آمریکایی‎ها از این مسأله ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه هژمونی آمریکایی‎ها را با چنین پیشرفت‎هایی در ایران خراب کردیم، افزود: درست است که ما مشکلات زیادی در کشور داریم ولی با استقلال می‎توان به توسعه رسید و باید از این اتفاقات خوشحال باشیم.

* برخی آمریکا را طوری معرفی می‎کنند که گویا در آنجا گل و بلبل است

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه همه کشورهای دنیا مشکل دارند، با اشاره به دعوا کنگره آمریکا با رئیس جمهور این کشور اذعان کرد: ببیند اینها چه میزان مشکل پیدا کردند ولی برخی چهره‎ای از آمریکا درست می‎کنند که گویا در کشور آنها گل و بلبل است.

نورمفیدی به سفر رئیس جمهور به استان گلستان اشاره کرد و افزود: لازم است از استاندار و دست‎اندرکاران برای موضوع سفر رئیس جمهور به استان گلستان تشکر کنم، این سفر پیامدهای زیادی به همراه دارد و به طور قطع مسائل زیادی برای حضور رئیس جمهور به استان گلستان باید در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه به طور قطع با حضور رئیس جمهور بنا است اقدامات خوبی در استان گلستان رقم بخورد، افزود: در سفر نخست رئیس جمهور طبق روالی که دارند در مراکز استان‎ها دیدار مردمی خواهند داشت و در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان دیدار مردمی با مردم گنبدکاووس می‎کنند.

وی به استقبال پرشکوه شهرهای مختلف شرق استان و حضور اقوام مختلف شیعه و سنی از رئیس جمهور تاکید کرد و متذکر شد: این حضور برد جهانی دارد و وقتی دنیا می‎بیند مردم چنین از دولت خود حمایت می‎کنند متوجه می‎شوند، نمی‎توانند با این مردم مقابله کنند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه وقتی مردم پای آرمان‎های خود نبودند مثل سال 1332 آمریکایی‎ها توانستد شاه را به کشور بازگردانند، ولی در انقلاب با حضور مردم در صحنه همواره آمریکایی‎ها شکست خوردند، ابراز کرد: امیدواریم شیعه، سنی، فارس، ترکمن و سیستانی استقبال شکوهمندی از رئیس جمهور داشته باشند.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول