اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

تولد یک گوسفند عجیب‌الخلقه در بوانات خبرساز شد

یک واحد دامداری در سوریان بوانات به دامپزشکی منطقه از تولد یک نوزاد میش عجیب‌الخلقه خبر داد.

تولد یک گوسفند عجیب‌الخلقه در بوانات خبرساز شد

کارشناس ارشد دامپزشکی بوانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به تولد گوسفند عجیب الخلقه در یک واحد دامداری اظهار داشت: تولد این بره از دامداری یکی از اهالی سوریان بوانات شب گذشته اطلاع داده شد و کارشناس دامپزشکی در محل حاضر شد.

علی موسوی افزود: دلیل این نوع تولد بیشتر عامل ژنتیکی است اما تاثیر داروهای اشتباه و غیراستاندارد، انرژی مغناطیسی و اشعه‌های مضر و ازدواج‌های فامیلی نیز در ایجاد و تولد این دام‌ها اثرگذار است.

 

وی اضافه کرد: این گوسفند که با ۸ دست و پا متولد شد دارای خصوصیات فیزیولوژیکی هر 2 جنس نر و ماده بود و به نظر یک دوقلوی ناقص و به هم چسبیده به شمار می‌رود که روند تکامل را به درستی به پایان نرسانده است.

موسوی با اعلام ذبح میش مادر به دلیل عدم توانایی در زایمان، دقایقی پیش از تولد نوزاد اظهار کرد: در تجویز دارو به دام باید حساسیت ویژه اعمال شود تا احتمال تولد این نوزادان دامی نیز کاهش یابد.

در فرهنگ چوپانان، تولد دو قلو از میش بدشگون شمرده می‌شود و صاحبان گوسفند ترجیح می‌دهند نوزاد تازه متولد شده، یک یا سه قلو باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول