اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

بى‌توجهى مسؤولان و غبار محروميت در بخش بندزرک ميناب/ دپوى غيراصولى زباله در مركز این بخش

زباله‌های خانگى در نزدیک‌ترین فاصله ممکن از مركز بخش بندرزرک تخلیه می‌شود که شیرابه پسماندها معضل زیست محیطی بزرگی شده که آرام آرام علاوه بر آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی، جان موجودات زنده را تهدیدی می‌کند.

بى‌توجهى مسؤولان و غبار محروميت در بخش بندزرک ميناب/ دپوى غيراصولى زباله در مركز این بخش

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، وضعیت کنونی محیط زیست از بحران‌های پیش‌روی تمام جوامع بشری است که کشورهای جهان را درگیر خود کرده است. قسمتى از آن مربوط به چگونگی دفن و پالایش پسماندهای خانگی مربوط می‌شود که تاکنون راهکارهای بسیاری برای آن ارائه شده و مهم‌ترین آن، بازگشت حداکثری پسماندها به چرخه تولید و استفاده مجدد از آن از طریق بازیافت است.

متاسفانه این موضوع مهم در بخش بندزرک مهجور مانده، و ابتدایی‌ترین راهکار ممکن برای این مساله به‌کار گرفته شده است. به‌گونه‌ای که زباله‌های خانگى در نزدیک‌ترین فاصله ممکن از مرکز بخش تخلیه می‌شود که شیرابه پسماندها معضل زیست محیطی بزرگی شده که آرام آرام علاوه بر آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی، جان موجودات زنده را تهدیدی می‌کند.

زخم کهنه بر تن خیابان‌هاى بندزرک

اگرچه تعمیر و تعویض خطوط لوله آب آشامیدنی، خطوط تلفن و توسعه فاضلاب شهری از خدمات عمومی برای رفاه شهروندان است اما گاهی اوقات کنده‌کاری‌های ناشی از این خدمات تا سال‌ها به معضلی برای مردم تبدیل می‌شود.

برای دیدن این کندکاری‌های نازیبا کافی‌ است سطح خیابان‌های مرکز بخش بندزرک را رصد کنید تا شاهد اختلاف سطح‌ها و چاله‌ها و برجستگی‌ها در سطح این خیابان‌ها باشید. 

وجود این کنده‌کاری‌ها که عمر برخی از آنها به سال‌ها هم می‌رسد علاوه بر شهروندان بندزرکى کام گردشگران را که با این چاله‌ها آشنایی ندارند تلخ کرده است.

تاخت و تاز قاچاقچیان در بخش بندزرک

قاچاق سوخت در استانی همچون هرمزگان در سال‌های گذشته به نحوی بوده است که حجت‌الاسلام میرزاحسین معتمدی‌فر امام جمعه میناب در جلسه ای در 1392 خورشیدی مساله قاچاق سوخت را معضلی برای این استان دانسته و گفته بود: یکی از دغدغه‌ها و دل نگرانی‌های ما در سطح استان، پدیده قاچاق سوخت است که توسط عده‌ای دلال، سود جو و قاچاقچی این سرمایه ملی از مرزهای خاکی عبور و از طریق مرز دریایی به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق می شود.

متاسفانه تب این بیماری هر روز دامن جوانان بیشتری را می‌گیرد و شاهدیم با کمترین هزینه و با تامین محصول جدید شرکت سایپا یعنی همان پراید بار اقدام به جابجایى سوخت قاچاق می‌کنند.

این سبک از عبور و مرور سبب شده تا امنیت جانی در سطح جاده‌ها پایین بیاید و در همین چند هفته قبل شاهد تصادفات مرگبار بوده‌ایم. این خودروها که غالباً بدون پلاک در حال تردد هستند، ارابه‌های مرگی هستند که جاده‌های بخش بندزرک محل تاخت و تاز آنان شده است.

تنها داروخانه شبانه‌روزی بخش بندزرک جوابگوی مراجعه کنندگان نیست

وجود تنها یک داروخانه شبانه روزی برای بخش پر جمعیتى مانند بندزرک پاسخگوى مراجعات مردم منطقه نیست.

                                      

یکی از ساکنان بندزرکی گفت: از عمده‌ترین شاخص‌های بهداشت و درمان، دستیابی سریع و آسان شهروندان به خدمات بهداشتی و درمانی و دارویی است که باید بطور جدى مورد توجه قرار گیرد.

وى افزود: باتوجه به شیوع بیماری‌های فصلی، مراجعه بیماران به این داروخانه در شب آن‌چنان زیاد است که سردرگمی و معطلی بیش از حد آنان را دربرداشته است.

نداشتن زمین و سالن ورزشی دغدغه‌های اصلی اهالی بخش بندزرک

توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان روستایی است که با رفع این معضل بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع اوقات فراغت از بین خواهد رفت.بخش بندزرک شهرستان میناب اغلب از نداشتن اماکن ورزشی به ویژه سالن ورزشی رنج می‌برند که لازم است مسؤولان توجه بیشتری به این نیازها و کمبودها داشته باشند.

انتهای پیام/88044/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول