اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

سه تن از دانشجویان دختر هرمزگان دچار سوختگی شدند

استفاده از اجاق گاز فرسوده، باعث سوختگی سه تن از دانشجویان مقیم خوابگاه دانشگاه مذاهب اسلامی شد. خوشبختانه با اقدام درمانی به موقع مسؤول خوابگاه و رساندن دانشجویان به بیمارستان شهید محمدی، حال مصدومان رضایت‌بخش گزارش شده است.

 سه تن از دانشجویان دختر هرمزگان دچار سوختگی شدند

‎به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سه دانشجوی این دانشگاه از ناحیه سر و صورت، مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

‎این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که دانشجویان دختر در آشپزخانه خوابگاه در حال آشپزی بودند که ناگهان اجاق گاز با پخش شعله شدید سه دانشجو را روانه بیمارستان کرد.

‎پس از این واقعه به سراغ دانشجویان این دانشگاه رفتیم و با آنها به گفت وگو نشستیم.

‎این دانشجویان می‌گویند بارها نقص فنی اجاق گاز را به مسوولان یادآور شده‌اند اما به دلایلی چون عدم وجود بودجه، تعمیر و تغییر اجاق گاز انجام نمی‌شد.

‎یکی از دانشجویان این دانشگاه که نخواست نامش مطرح شود گفت: از اول ترم که به دانشگاه آمدیم متاسفانه اجاق گاز واحد ما مشکل داشت و ما مجبور بودیم برای پخت و پز به دیگر واحدها مراجعه کنیم.

‎وی افزود: گازهای واحدهای دیگر نیز متاسفانه از شرایط ایمنی کامل برخوردار نیستند، و گاهی نیز مشاهده می‌شد که موهای دیگر دانشجویان نیز در اثر شعله‌های گاز می‌سوخت.

‎این دانشجو ادامه داد: به سرپرست خوابگاه این حوادث و ناایمنی اجاق‌گاز اطلاع داده می‌شد و ایشان هم طبق وظیفه موضوع را  یادداشت و به دانشگاه اطلاع  می‌داد.

وی گفت: در حضور بازرسی که از تهران آمده بود نیز در این خصوص بحث کردیم که با تاکید بازرس، اجاق گاز تعمیر شد اما همچنان نشتی گاز باقی بود.

‎وی افزود: در این حادثه یکی از دوستان ما دست‌ها، صورت،گردن و موهایش دچار سوختگی شد. یکی دیگر از دوستان دچار سوختگی از ناحیه گردن و دست و مو و یکی از دیگر نیز چشم‌ها، مژه و ابروهایش دچار سوختگی جزئی شد.

‎یکی دیگر از دانشجویان این واحد دانشگاهی که وی هم نخواست نامش مطرح شود به جزئیات دیگری اشاره کرد و گفت: پس از تاکید بازرسی که از تهران آمده بود ریاست دانشگاه دستور تعمیر اجاق‌گاز را داد  تعمیرکار اولی که آوردند اعلام کرد گاز قابل تعمیر نیست و باید عوض شود.

‎ وی افزود: دانشگاه یک تعمیرکار آورد و گاز را تعمیر کرد اما همچنان بوی گاز می‌آمد و ما مدام اطلاع‌رسانی کردیم که به یکباره اعلام کردند 350 هزارتومان خرج کردیم و دیگر بودجه نداریم. 

‎این دانشجو ادامه داد: دو شب پیش از این حادثه باز هم نشتی گاز در یکی از واحدها موجب شعله‌ور شدن اجاق گاز و مصدومیت یکی دیگر از دانشجویان شد.

عبدالصمد علی‌آبادی مدیریت دانشگاه مذاهب اسلامی استان هرمزگان در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص مشکل پیش آمده، گفت: یک فندک دست یکی از دانشجویان ترکیده و مورد خاصی اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/88045/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول