اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 دانشجوی دختر هرمزگانی دچار سوختگی شدند

اجاق گاز فرسوده خوابگاه سبب سوختگی سه تن از دانشجویان مقیم خوابگاه دانشگاه مذاهب اسلامی هرمزگان شد.

3  دانشجوی دختر هرمزگانی دچار سوختگی شدند

‎به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سه دانشجوی این دانشگاه از ناحیه سر و صورت، مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

‎این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که دانشجویان دختر در آشپزخانه خوابگاه در حال آشپزی بودند که ناگهان اجاق گاز با پخش شعله شدید سه دانشجو را روانه بیمارستان کرد.

جزئیات حادثه

دانشجویان مقیم  این خوابگاه در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، اعلام کردند که بارها نقص فنی اجاق گاز را به مسوولان یادآور شده‌اند اما دلایلی نظیر عدم وجود بودجه مانع از تعمیر و تغییر اجاق گاز شده است.

‎یکی از دانشجویان این دانشگاه که نخواست نامش مطرح شود گفت: از اول ترم که به دانشگاه آمدیم متاسفانه اجاق گاز واحد ما مشکل داشت و ما مجبور بودیم برای پخت و پز به دیگر واحدها مراجعه کنیم.

‎وی افزود: گازهای واحدهای دیگر نیز متاسفانه از شرایط ایمنی کامل برخوردار نیستند و گاهی نیز مشاهده می‌شد که موهای دیگر دانشجویان نیز در اثر شعله‌های گاز سوخته است.

‎این دانشجو ادامه داد: به سرپرست خوابگاه این حوادث و ناایمنی اجاق‌گاز اطلاع داده می‌شد و ایشان هم طبق وظیفه موضوع را  یادداشت و به رئیس دانشگاه اطلاع  می‌دادند.

‎این دانشجو گفت: در حضور بازرسی که از تهران آمده بود در این خصوص بحث کردیم که با تاکید بازرس، اجاق گاز تعمیر شد اما همچنان نشتی گاز باقی بود و متاسفانه هم خوابگاهی‌های ما براثر شعله گاز دچارسوختگی شدند.

‎وی افزود: در این حادثه یکی از دوستان ما دست‌ها، صورت،گردن و موهایش دچار سوختگی شد. یکی دیگر از دوستان دچار سوختگی از ناحیه گردن و دست و مو و یکی از دیگر نیز چشم‌ها، مژه و آبروهایش دچار سوختگی جزئی شد.

دانشجوی دیگر این خوابگاه اظهار داشت: دو شب پیش از این حادثه باز هم نشتی گاز در یکی از واحدها موجب شعله‌ور شدن اجاق گاز و مصدومیت یکی دیگر از دانشجویان شد.

‎وی افزود: زمانی که مشکلی مثل خرابی لوله آشپزخانه یا سرویس بهداشتی یا لامپ و موارد مربوط به برق بوجود می‌آید از متخصص مربوطه استفاده نمی‌شود و نگهبان خوابگاه را برای تعمیر موارد ذکر شده خبر می‌کنند؛ حتی در مرحله اول برای تعمیر اجاق گاز نگهبان را آوردند که شلنگ سیلندر گاز را با پارچه بست تا مثلا نشتی نکند.

گفتنی است، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص مشکل پیش آمده صرفا عنوان کرده است که یک فندک دست یکی از دانشجویان ترکیده است و مورد خاصی اتفاق نیفتاده است!

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول