اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

هک واتس اپ خاشقجی توسط عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی انجام شد

مقامات ارشد سعودی با سوءاستفاده از نرم افزاری که از رژیم صهیونیستی خریداری کرده اند، موفق به دسترسی به پیام های واتس اپ جمال خاشقجی شده اند.

هک واتس اپ خاشقجی توسط عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، بررسی های مستقل امنیتی نشان می دهد سعودی ها با تماس با نمایندگی شرکت صهیونیستی NSO Group در لوکزامبورگ نرم افزار Pegasus آن را خریداری کرده و از آن برای ردگیری و جاسوسی از جمال خاشقجی استفاده کردند.

آنها به همین شیوه توانستند پیام هایی که میان خاشقجی و عمر بن عبدالعزیز ناراضی سعودی مقیم کانادا در واتس اپ رد وبدل شده بود را بخوانند. البته این کار با هک کردن گوشی بن عبدالعزیز با همین نرم افزار صورت گرفته است.

در برخی از این پیام ها، خاشقجی به شدت به بن سلمان ولیعهد سعودی حمله کرده و به صراحت با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه بن سلمان نوشته بود: " دستگیری ها غیر قابل توجیه هست و منطق می گوید کمکی به او (بن سلمان) نمی کند. ولی استبداد منطق ندارد. او به ستم عشق می ورزد و از نمایش آن لذت می برد. او مثل یک هیولا یا «پک من» هر تعداد را قربانی کند،  باز قربانیان بیشتری را طلب می کند. برای من هرگز غیر منتظره نیست که دامنه ی استبداد و ستم او بیشتر و بیشتر، گسترش یابد و حتی گریبانگیر حامیانش شود. خدا می داند تا کجا پیش می رود." به نظر می رسد مطالعه همین پیام ها موجب خشم بن سلمان و صدور حکم مرگ خاشقجی شده است.

مدیران این شرکت صهیونیستی در واکنش به سوالات طرح شده در این زمینه گفته اند ما نمی توانیم به سوالاتی در مورد مشتریان خاص خود پاسخ دهیم و لذا این موضوع را نه تایید و نه رد می کنیم. شرکت یادشده همچنین هر گونه مشارکت خود در قتل خاشقجی را رد کرده و افزوده که از نرم افزار یادشده تنها برای مقابله با تروریسم و فعالیت های جنایتکارانه استفاده می شود.

پیش از این ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی امریکا،شرکت صهیونیستی NSO Group را بدتر از بدترین توصیف کرده و افزوده بود: این شرکت نرم افزارهای جاسوسی و سرقت اطلاعات خود را در سراسر جهان به فروش می رساند و از این نرم افزارها برای نقض حقوق بشر و جاسوسی از ناراضیان سیاسی و چهره های مخالف دولت ها استفاده می شود.

نرم افزار Pegasus با تنها یک کلیک می تواند هر گوشی را هک کند و هکر به میکروفون، دوربین، صفحه کلید و داده های گوشی دسترسی می یابد. این نرم افزار پیامی را بر روی گوشی کاربر ارسال می کند و از وی می خواهد تا با کلیک بر روی لینکی تنظیمات گوشی را به روز کند،اما نتیجه این کار جاسوسی آسان از گوشی است. این جاسوس افزار فعلا در 45 کشور جهان فعال است.

انتهای پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول