اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

با اعتبار 100 میلیارد تومان

بی‌آرتی در گرگان راه‌اندازی می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از راه‌اندازی بی‌آرتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بی‌آرتی با اعتبار 100 میلیارد تومان در گرگان راه‌اندازی می‌شود.

بی‌آرتی در گرگان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با توجه به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 40 پروژه در سطح شهرستان گرگان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

بعد از اضافه شدن 20 دستگاه اتوبوس جدید به شهرستان گرگان شورای اسلامی شهر گرگان در راستای حمل و نقل شهری درصدد است تا سهولت جابه جایی شهروندان را در دستورکار خود قرار دهد و با راه‌اندازی بی‌آرتی در این شهرستان وضعیت ترافیک در سطح شهر مطلوب خواهد شد و تعداد اتومبیل‌های تک‌سرنشین در گرگان کاسته می‌شود.

در این زمینه گفت و گویی صمیمی با محمدابراهیم جرجانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان صورت گرفت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

* بی‌آرتی در شهرستان گرگان راه‌اندازی خواهد شد

*فارس: از اقدامات مهم شورای اسلامی شهر گرگان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

جرجانی: با توجه به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 40 پروژه در سطح شهرستان گرگان قابل افتتاح و کلنگ‌زنی است

بعد از اضافه شدن 20 دستگاه اتوبوس جدید به شهرستان گرگان در راستای حمل و نقل شهری درصدد هستیم تا سهولت جابه جایی شهروندان را در دستورکار خود قرار دهیم بی‌آرتی در شهرستان گرگان راه‌اندازی خواهد شد و در این زمینه اعتبار 100 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

اگر این اتفاق مهم رخ دهد و بی‌آرتی در شهرستان گرگان راه‌اندازی شود از مسیر میدان بسیج تا جرجان و مسیر بلوار ناهارخوران تا مسیر آق‌قلا و میدان شهید قندهاری تردد انجام خواهد شد.

هدف از راه‌اندازی بی‌آرتی این است که شهروندان از ماشین‌های تک‌سرنشین استفاده نکنند و همچنین تردد افراد در سطح شهرستان گرگان به سهولت انجام گیرد.

* پروژه غیرهم‌سطح افسران با هزینه 25 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرد/ اجرای این پروژه گره ترافیکی را مرتفع می‌کند

*فارس: در راستای مرمت و احیای بافت فرسوده محلات قدیمی شهرستان گرگان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

جرجانی: در سال جاری پروژه مرمت و احیای بافت قدیم از سرچشمه آغاز شده و ادامه خواهد داشت و در تلاش هستیم که محلات قدیمی گرگان را بازسازی کنیم و معابر، جداره‌ها و موانعی که در کوچه‌های تنگ شهرستان گرگان وجود دارد را برطرف کنیم.

در صدد هستیم که محلات شهرستان گرگان رونق اقتصادی بگیرد و گردشگران بسیاری را به مرکز گلستان جذب کنیم و در کنار آن ایجاد اشتغال در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

*فارس: شورای اسلامی شهر گرگان در راستای معضل ترافیک در خیابان‌های شهرستان گرگان چه اقداماتی را انجام داده است؟

جرجانی: پروژه غیرهم‌سطح افسران با هزینه 25 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرده است و اجرای این پروژه می‌تواند گره ترافیکی که در بلوار مفتح وجود دارد را به طور کلی مرتفع کند.

برنامه‌ریزی کردیم که کارهای اجرایی 30 متری تالار به کوی قلعه‌حسن به زودی انجام خواهد شد و انشالله با بازگشایی تالار به کوی قلعه‌حسن، مسیر ناهارخوران از بن‌بست خارج می‌شود.

* شهرک سلامت برای نخستین‌بار در بلوار صیادشیرازی ایجاد می‌شود/ 14 پارک کودک در 14 محله گرگان ایجاد می‌شود

یکی از معضلات شهرستان گرگان وجود مطب‌های پزشکی در خیابان ولیعصر به سمت ناهارخوران است که باعث افزایش حجم ترافیک شده است و شهرداری به این فکر افتاده است که برای نخستین‌بار در بلوار صیادشیرازی یک شهرک سلامت ایجاد کند.

با ساخت شهرک سلامت در منطقه صیادشیرازی اکثر پزشکان می‌توانند به آن مکان مراجعه کنند و مطب‌های خودشان را در این مکان مستقر کنند و با این اتفاق می‌توانیم خیابان ولیعصر و فرعی‌های این خیابان را به نوعی از وضع حجم بالای ترافیک خارج کنیم.

*فارس: در راستای ایجاد پارک کودکان چه اقداماتی را انجام دادید؟

جرجانی: 14 پارک کودک در 14 محله ایجاد می‌شود و کودکانی که در این هر زندگی می‌کنند حق دارند از سال‌های نخست زندگی‌شان به نحو احسنت استفاده کنند و همچنین دو زمین ورزشی درنظر گرفته شده است که یک زمین در سپاه ناحیه گرگان و زمین دیگر در منطقه گرگان‌جدید ایجاد خواهد شد که کلنگ‌زنی آن صورت گرفته است.

=============

گزارش از سمیرا رجبی

=============

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول