اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون وزیر رفاه:

ورودی «شیرخواران رهاشده» بالا است/ دشواری در پرداخت هزینه درمان کودکان بی‌سرپرست

معاون وزیر رفاه گفت: ورودی شیرخواران رهاشده بسیار بالا است و هزینه های درمان این کودکان در هیچ سرفصلی تعریف نشده است و باید با همکاری وزارت بهداشت، بیمه سلامت و تأمین اجتماعی راهکاری برای آن پیدا کرد.

 ورودی «شیرخواران رهاشده» بالا است/ دشواری در پرداخت هزینه درمان کودکان بی‌سرپرست

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه جانشین رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان و مسئولان بهزیستی استان از شیرخوارگاه «علی اصغر (ع)» مشهد بازدید کرد.

هزینه‌ و بیمه‌ درمان بستری نوزادان و شیرخواره‌های این مرکز، موضوع خدمات توانبخشی برای کودکان معلول، نحوه‌ تعامل با مراکز قانونی و دستگاه قضایی در خصوص نوزادان رها شده، تعامل با آستان قدس رضوی در زمینه‌ کمک به کودکان رها شده در حرم رضوی و تسهیل فرزندخواندگی از مسائلی بود که مورد بررسی هیأت تخصصی سازمان بهزیستی کشور و مسئولان بهزیستی استان خراسان رضوی قرار گرفت.

قبادی دانا، در این بازدید با تأکید بر اینکه پیشنهادات کارشناسی شده بهزیستی استان در این موارد تدوین و به همراه مستندات به سازمان بهزیستی کشور ارسال شود گفت: تلاش می‌کنیم با تکیه بر تجربیات بهزیستی خراسان رضوی در زمینه‌ تسهیل فرزندخواندگی، این تجربیات را در سطح کشور بکار بگیریم. 

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: در خصوص بیمه‌ درمان بستری نوزادان شیرخوارگاه‌ها با سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت رایزنی هایی شده است تا راهکار مناسبی را برای رفع این مشکلات پیدا کنیم.

وی گفت: مسئله هزینه های درمانی بستری کودکان رهاشده را که در حال حاضر با دشواری توسط بهزیستی پرداخت می شود را از طریق وزرات بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می کنیم.

قبادی دانا گفت: این درحالی است که ورودی شیرخواران بسیار بالا است و هزینه های بالای درمان شیرخواران در هیچ سرفصلی تعریف نشده است و باید با همکاری وزارت بهداشت،بیمه سلامت و تأمین اجتماعی راهکاری برای آن پیدا کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور  در حاشیه این سفر دو روزه از بخش های مختلف کاردرمانی، دندانپزشکی، آب‌درمانی، فیزیوتراپی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و خوابگاه‌های مجتمع توانبخشی شهید «فیاض بخش»  مشهد بازدید و خاطرنشان کرد: این مجتمع، فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌ توانبخشی و توانمندسازی معلولین ارائه می دهد و سازمان بهزیستی کشور نیز در راستای همکاری با مدیران خیر این مرکز، تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول