اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

تشکیل کمیته ویژه برای راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توقف شکایت مدیران دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها، گفت: روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه به غیر از شش محور اصلی هیچ خط قرمز دیگری در نقد و مطالبه‌گری ندارند.

تشکیل کمیته ویژه برای راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هنوز چند ماه از استقرار سکاندار جدید استان آذربایجان شرقی در ساختمان تاریخی خیابان جمهوری نمی‌گذرد که با دعوت از اعضای هیات مدیره سه تشکل اصلی رسانه‌ای شهر، فضایی متفاوت بر سالن جلسات این مجموعه حاکم شد.

به همین بهانه،  اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان، هیات مدیره انجمن صنفی مدیران مسوول و هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با محمدرضا پورمحمدی دیدار کردند و در نشستی 3 ساعته، از مسائل خاص فعالیت‌های فضای رسانه‌ای شهر گفتند.

در ابتدای جلسه، جواد آهنگری مدیر کهنه کار روابط عمومی ضمن اشاره به مختصات رسانه‌های استان، از ظرفیت حضور 420 رسانه چاپی و دیجیتال در استان خبر داد و از همکاری مستمر رسانه‌ها برای توسعه و همراهی با تلاشگران و دلسوزان استان سخن گفت.

در ادامه سیدرضا علوی، رئیس هیات مدیره انجمن مدیران مسئول استان با اشاره به مشکلات بی‌پایان رسانه‌ها و قول‌های مکرر در خصوص رفع این مسائل، گفت: اهالی رسانه وظیفه دارند چشم جامعه باشند، اما گویی ما به عنوان خار چشم مدیران شناخته شده‌ایم و باب شکایت از همه اهالی رسانه باز شده است.

این پیشکسوت مطبوعات پیشنهاد کرد از جمع فعالان مطبوعاتی، افرادی انتخاب شده و با مدیریت ارشد استان ارتباط مستمر داشته باشند تا دردها و مسائل جامعه را بی پرده به استاندار برسانند.

وحید زینالی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان در خصوص عمق فعالیت‌های رسانه‌ای استان گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، از سال 82 فعالیت رسمی خود را آغاز نموده و امروز قدیمی ترین انجمن فعال در کشور است که مورد اقبال و حمایت همکاران  است.

وی با اشاره به مطالبه قدیمی راه‌اندازی روزنامه‌ای در کیفیت مطلوب و به شکل سراسری، گفت: تا حالا چندین استاندار مختلف قول عملی شدن این مطالبه را داده‌اند و ما هنوز شاهد تولد نشریه ای در شان تبریز نیستیم.

زینالی از مشکلات عدیده بر سر راه افتتاح موزه مطبوعات آذربایجان، به عنوان یکی از قول‌های مکرر مدیران مختلف خبر داد و گفت: از سال 89 تا امروز، در حال رایزنی برای طی مراحل بیشمار آغاز به کار موزه مطبوعات در محل خانه حریری هستیم و با وجود اینکه سال قبل استاندار اسبق آغاز تجهیز موزه را به شکل رسمی افتتاح کرد و در مراسم روز خبرنگار امسال هم استاندار پیشین بر راه‌اندازی عملی موزه تا پایان شهریور تاکید کرد، همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم و با وجود جمع‌آوری آثار، فضای موزه و بروکراسی اجازه فعالیت به ما نداده است.

اسد فلاح، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات نیز با اشاره به مشکلات موجود در خصوص توزیع آگهی‌های دولتی، خواستار ورود مدیریت ارشد استان به این مقوله حساس و مرتبط با ادامه کار رسانه ها شد.

دیگر حاضران در جمع نیز به بیان موضوعاتی همچون لزوم توجه به آموزش و راه‌اندازی مجتمع آموزشی رسانه‌ای، تشکیل شهرک رسانه برای فعالیت متمرکز رسانه ها، برگزاری جلسات مختلف مشورتی با رسانه ها، تمرکز بر تقویت رسانه ها به عنوان چشمان جامعه، بیمه خبرنگاران، پرورش رسانه‌های مطالبه‌گر، تاکید بر خرید روزنامه‌های استان توسط ادارات، ساماندهی دکه های مطبوعاتی و مواردی از این دست پرداختند و استاندار آذربایجان شرقی را در جریان مختصات فضای رسانه‌ای شهر قرار دادند.

تشکیل کمیته ویژه برای راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات آذربایجان

در خاتمه جلسه، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر آزادی بیان مطبوعات، گفت: هیچ مدیر دولتی حق شکایت از اصحاب رسانه را ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه یک جامعه توسعه‌یافته‌ نیازمند انسان‌هایی آگاه و مطلع است، لذا رسانه‌ها نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی به جامعه و ایجاد حس مطالبه‌گری در بین مردم دارند.

پورمحمدی با تاکید بر بالا رفتن آستانه تحمل مدیران گفت: نقد با تخریب و سیاه‌نمایی باید رعایت شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نخستین تجربیات کاری خود را از رسانه و مطبوعات آغاز کرده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه توسعه یافته‌ای داشته باشیم انسان‌های توسعه یافته، آگاه و مطلع لازم داریم.

وی با تشبیه کار رسانه‌ها به آینه خاطرنشان کرد: کارآیی آینه نشان دادن عیب به خود انسان، بی سر و صدا نشان دادن عیب به خود شخص و اینکه وقتی عیب برطرف شد دیگر عیب را نشان نمی‌دهد، و آینه را نمی‌توان شکست چون بشکنی یک آینه به هزاران آینه تبدیل می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه نه به کسی بدهکار هستم و نه با سفارش کسی استاندار شدم و به هیچ جناح سیاسی نیز بدهکار نیستم، اظهار داشت: اهل کار هستم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مسئولان و رسانه‌ها در شرایط کنونی، امیدبخشی به جامعه است، گفت: باید در عمل مردم را نسبت به بهبود وضعیت جامعه امیدوار کنیم تا زمینه مشارکت و رضایت‌مندی عمومی فراهم شود.

پورمحمدی با تأکید براینکه هیچ مدیر و دستگاه دولتی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد، افزود: روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه به غیر از 6 محور اصلی یعنی امام، انقلاب، رهبری، جنگ، شهدا و تمامیت ارضی کشور، هیچ خط قرمز دیگری در نقد و مطالبه‌گری ندارند.

وی با اشاره به یکی از اصلی‌ترین مطالبات اصحاب رسانه استان یعنی راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات، اظهار داشت: با تشکیل یک کمیته ویژه موضوع افتتاح رسمی این موزه را در دستور کار قرار می دهیم تا دین خود را نسبت به راه‌اندازی این مرکز فرهنگی ادا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: گردشگرانی که به تبریز سفر می‌کنند اغلب گردشگران فرهنگی هستند و به دنبال مراکز فرهنگی و دیدنی‌های حوزه تاریخ و تمدن و فرهنگ ما هستند و به همین دلیل راه‌اندازی چنین موزه‌هایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول