اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

نگارستان ایران چشم‎انتظار تدبیر دولت 68/

سد نرماب سال 99 آبگیری می‌شود/ برخورداری 2500 روستا در دولت تدبیر از نعمت برق

وزیر نیرو از آبگیری سد نرماب در سال 1399 خبر داد.

سد نرماب سال 99 آبگیری می‌شود/ برخورداری 2500 روستا در دولت تدبیر از نعمت برق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا اردکانیان عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس در زمینه افتتاح پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که با در جریان سفر دوروزه رئیس‌جمهور به گلستان در حال اجراست، اظهار کرد: سد نرماب در سال 1392 آبگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان مراوه‌تپه برای 11 هزار نفر جمعیت و 16 روستا آب اشانیدنی را تامین می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به نزدیک شدن به سالروز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: طی چهار دهه گذشته ظرفیت نیروگاهی در کشور 7 هزار مگاوات بود و امروز به بیش از 80 هزار مگاوات رسیده است و 11.5 برابر برق کشور در 40 سال کشور را شاهدیم.

اردکانی ابراز کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی 4 هزار و 400 روستا از نعمت برق برخوردار بودند و امروز این عدد به بیش از 57 روستا رسیده است و 2 هزار و 500 روستا در دولت تدبیر و امید از نعمت برق بهره مند شدند.

وی گفت: از ابتدای سال 1392 در طرح‌های صنعت برق 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و استان گلستان طرح‌هایی را در این زمینه با اعتبار 4 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت برق در دست اجرا دارد.

وزیر نیرو بیان کرد: عملیات اجرایی سه طرح در صنعت برق آغاز می‌شود که می‌توان به نیروگاه خورشیدی در گنبدکاووس، اینچه برون، برق‌رسانی شهرستان مراوه‌تپه و یک نیروگاه مقیاس کوچک در منطقه گرگان اشاره کرد.

اردکانی گفت: در بخش آب توفیقات بزرگی برای کشور حاصل شد در چهار دهه پیش 552 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی داشتیم و اکنون 2 میلیون و 352 هزار هکتار رسید.

وی افزود: 228 هزار هکتار با اعتبار 36 هزار میلیارد تومان از سوی دولت تدبیر و امید در این استان به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این سفر 10 هزار هکتار در شهرستان آق‌قلا و 7 هزار هکتار در شهرستان علی‌آبادکتول افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول