اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش توئیتری ظریف از سفر به عراق

وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در توئیتر گزارشی از سفرش به عراق و فعالیت‌ها و دیدارهایش در این کشور ارائه کرد.

گزارش توئیتری ظریف از سفر به عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در توئیتر گزارشی از سفرش به عراق و فعالیت‌ها و دیدارهایش در این کشور ارائه کرد.

وی در نخستین توئیت نوشت: «گردش در عراق همیشه خوشایند است. دیروز افتخار دیدار با نخست‌وزیر عادل عبدالمهدی و وزیر خارجه محمد علی الحکیم برای بحث درباره نحوه توسعه بیشتر روابط دوجانبه از جمله تجارت را داشتم. درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله یمن و سوریه هم تبادل نظر کردیم.

»

ظریف در توئیتی دیگر درباره دیدار با مقام‌های جریان‌های مختلف عراق توضیح داد و نوشت: «علاوه بر این، از بخت مناسب برای تبادل دیدگاه‌ با رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی، عمار الحکیم و سایر رهبران سرشناس عراقی- از ایاد علاوی گرفته تا دوستانی از ائتلاف‌های نصر و صدر- برخوردار شدم.» 

وی سپس درباره سخنرانی‌اش در کنفرانس تجارت مشترک ایران و عراق نوشته است: « امروز من همراه با ۶ وزیر عراقی برای صدها نفر از شرکت‌کنندگان در کنفرانس تجارت مشترک ایران-عراق سخنرانی و روش‌های توسعه محسوس تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه را بررسی کردیم. با اجرای چشم‌انداز مشترک، افق دو برابر شدن حجم تجارت سالانه پیش رو است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در توئیت بعدی به دیدارش با شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراق اشاره کرد: «همانند سفرهای قبلی‌ام، افتخار داشتم از فرصت برای تعامل با نمایندگان بازیگران متعدد در موزائیک غنی عراق اعم از مسیحی‌ها، یزیدی‌ها، صائبی‌ها، ترکمن‌ها، کردهای فیلی و اعضای وقف سنی استفاده کنم.»

ظریف از دیدار با «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق ابراز خرسندی کرده است: «از دیدار با رئیس مجلس عراق، آقای الحلبوسی و انجام گفت‌وگوهای مبسوط، سازنده و دوستانه با ایشان و ۲۰ نفر از همکارانش در شورای نمایندگان عراق خرسند شدم.»

وزیر خارجه ایران در توئیتی دیگر دیدارش با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق را «پرمحتوا» توصیف کرد. او نوشت: «افتخار دیداری پرمحتوا و صرف شام را با رئیس‌جمهور برهم صالح برای بحث درباره همکاری‌های بیشتر و تعامل سازنده درباره کشورهایمان داشتم. ایران و عراق مصمم به همکاری با یکدیگر برای ایجاد منطقه‌ای قدرتمند هستند.»

ظریف درباره دیدارش با سران ائتلاف سازندگی و اصلاح هم نوشت: «بعد از ضیافت شام یکشنبه در بغداد با رهبران ائتلاف اصلاح، امروز افتخار صرف شام با رهبران ائتلاف سازندگی (دیگر ائتلاف مهم عراق) برای گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را داشتم. هر دو حزب، از اختلاف‌های قومی و فرقه‌ای عبور کرده‌اند.»

او در آخرین توئیت درباره دیدارش با مقام‌های سابق عراق نوشت: «جدا از اینها، افتخار دیدار با نخست‌وزیر سابق (نوری) مالکی و نخست‌وزیر سابق علاوی و اعضای ائتلاف او از جمله رئیس سابق پارلمان سلیم جبوری را داشتم. سفر من گفت‌وگو با رهبران و جریان‌های مختلف سیاسی در عراق را ممکن کرد.» 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول