اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

در پایان معاملات امروز روی داد

تقویت ۷۴۹ واحدی شاخص کل بورس/ نرخ جهانی نفت پالایشی‌ها را نوسانی کرد

معامله‌گران بورس تهران در حالی شاهد معاملات متعادل بودند که جدای از تأثیر ارزش معاملات صکوک مرابحه ایران خودرو و معاملات کد به کد پارس خودرو، جمع‌آوری سهام پالایشی‌ها همزمان با نوسانی شدن قیمت جهانی نفت برای بورس‌بازها جذاب شد.

تقویت ۷۴۹ واحدی شاخص کل بورس/ نرخ جهانی نفت پالایشی‌ها را نوسانی کرد

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 25 دی ماه 97 با افزایش 749واحدی به رقم 165 هزار و 445 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 213 واحدی عدد 29 هزار و 197  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 643 واحدی به رقم  180 هزار و 530 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 573 واحدی به رقم 122 هزار و 602 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1390 واحدی عدد 326 هزار و 130 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 28 واحدی بر روی رقم یک هزار و 977 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 175 واحد و فولاد مبارکه با 152 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 123 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 83 واحد، پتروشیمی جم با 53 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 48 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 728 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 506 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 185 هزار و 508 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های آسیاسیر ارس، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، ایتالران، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، تابا نیرو سپاهان، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، سرمایه‌گذاری صنعت نفت از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرابورس ایران، حق تقدم خرید سهام زغال‌سنگ نگین طبس، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، بین‌المللی محصولات پارس، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، بیمه اتکایی امین، صنعت و تجارت آداک، بین‌المللی توسعه ساختمان، گلوکوزان، شکر، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، گلتاش، کابل البرز و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه یک‌جای 6.21 درصدی سهام غیرمدیریتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از سوی شهرداری تهران به قیمت پایه کل تعداد سهام قابل عرضه ضربدر قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه بعلاوه 25 درصد به شرط آنکه ارز 53 میلیارد و 376 میلیون و 400 هزار تومان کمتر نباشد برای فردا چهارشنبه از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 225 میلیون سهم پارس خودرو به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان کد به کد شد همین وضعیت در بانک آینده با کد به کد شدن 80 میلیون سهم به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان تکرار شد. همچنین 10 میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 10 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان معاملات درون‌گروهی را تجربه کرد.

اندکی بیش از 8.5 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش 6 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 3 میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان معاملات درون‌گروهی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل و توأم با تثبیت گردش نقدینگی در گروه‌های پیشرو همچون بانک‌ها و خودرویی‌ها و همچنین تجهیزاتی‌ها را به نظاره نشست که با رشد قیمت جهانی نفت خام، گروه پالایشی‌ها دوباره نوسانی شد. این در حالی است که چشم‌انداز اقتصاد جهانی هنوز خاکستری بوده و چندان نمی‌توان به دورنمای بازارها با قطعیت سخن گفت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول