اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فارس من| عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:

پیگیر سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان هستیم/آتش نشانان شهدای خدمت هستند

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیگیر سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان هستیم، گفت: شورا در این باره اقداماتی انجام داده اما در نهایت باید مجلس این موضوع را تصویب کند.

پیگیر سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان هستیم/آتش نشانان شهدای خدمت هستند

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور برای آتش‌نشانان، گفت: بحث‌های زیادی در این باره در شورا شده است. باید قانون سخت و زیان‌آور را مجلس تعریف کند.

وی به زمانی که نماینده مجلس بود اشاره کرد و گفت: در آن زمان وزارت کار لایحه به مجلس می‌آورد و مجلس آن را بررسی می‌کرد؛ قطعاً شغل آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است. 

عضو شورای شهر تهران گفت: مهمترین موضوع برای این گونه مشاغل این است که روی ایمنی افرادی که می‌خواهند مداخله در بحران کنند آموزش ببینند و ایمنی جان خود را حفظ کنند و بعد در بحران مداخله کنند.

امانی افزود: با مهدی داوری رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این باره صحبت کردم و قرار است گزارشی در شورا ارائه کند. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانانی که در حین عملیات جان خود را از دست می‌دهند جزو شهدای خدمت محسوب می‌شوند، گفت: ما تلاش می‌کنیم برای آتش‌نشانان اقدامات خوبی انجام دهیم و در این باره نیز در شورا مباحثی مطرح شده است.

به گزارش فارس، شهروندان در سامانه «فارس من»  که با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است  خواستار   رسیدگی به موضوع  سختی کار آتش‌نشانان تهران شدند.

هموطنان عنوان کردند« سختی کارِ آتشنشانان تهران از سال ۱۳۹۲ تصویب شده ولی به خاطر نوع بیمه آنها که بیمه شهرداری میباشند با ۲۵ سال سابقه بازنشسته خواهند شد. درحالی که سایر آتش نشانان ایران که بیمه تامین اجتماعی دارند با ۲۰ سال بازنشسته میشوند. در ضمن قوانین جاری در طول خدمت مانند کسر ساعت کار، افزایش مرخصی و... که منجر به افزایش حقوق میشوند بعد گذشت ۵ سال از تصویب هنوز به بهانه عدمِ تامین اعتبار برای آتشنشانان تهران لحاظ نشده است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول