اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فارس خبر می‌دهد

کارت زرد حسینی‌عالمی به 3 مدیر در مازندران/ برخورد بدون تعارف دستگاه قضا با متخلفان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: کم کاری و بروز تخلفات در برداشت معادن شن و ماسه مازندران نتیجه کم‌کاری سه مدیر مرتبط به این حوزه است و این موضوع به صورت جدی رسیدگی می‌شود.

کارت زرد حسینی‌عالمی به 3 مدیر در مازندران/ برخورد بدون تعارف دستگاه قضا با متخلفان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدیونس حسینی‌عالمی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از معادن شن و ماسه منطقه سوادکوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه قضایی مازندران حساسیت خاصی بر حفظ عرصه‌های منابع طبیعی مازندران دارد، اظهار کرد: فعالیت نامناسب معادن شن و ماسه از نگاه زیست محیطی و سازمان صنعت و معدن و دست‌اندازی به اراضی منابع طبیعی توسط برخی از واحدهای فعال در منطقه سوادکوه، خاطر نشان کرد: طرح بازدید از معادن استان مازندران به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

*بازدید میدانی از 21 معدن در سوادکوه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران  با اشاره به بازدید میدانی از 21 معدن منطقه سوادکوه در ناحیه خطیرکوه، گفت: بیشتر معادن به لحاظ ملاحظات زیست‌محیطی و منابع طبیعی مشکل‌دار بوده و بیشتر این معادن در بستر رودخانه ایجاد شده و چالش‌های زیست‌محیطی ایجاد کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در بازدید امروز تعطیلی چهار معدن و واحد شن و ماسه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بقیه موارد هم دارای اشکالاتی بوده که دستور پیگیری برای رفع نواقص صادر شده است.

حسینی‌عالمی یادآور شد: شرایط معدن منطقه خطیرکوه از شرایط معادن منطقه هراز نگران‌ کننده‌تر است و موضوع باید به صورت جدی توسط دادستان شهرستان و مسؤولان آنها پیگیری شود.

وی با اعلام اینکه برای ساماندهی این معادن مصوبه‌ای تهیه می‌کنیم، افزود: با بررسی اولیه چند مجوز معدنی که در مدت کوتاه گذشته صادر شده است باید باطل شود.

*از بین رفتن گونه‌های نادر حیوانات وحشی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه منطقه سوادکوه ظرفیت ایجاد معدن جدید را ندارد، یادآور شد: برخی از مناطق خطیرکوه به دلیل زیستگاه حیوانات وحشی کمیاب تحت حفاظت و یا شکار ممنوع اعلام شده است، این معادن باعث از بین بردن این گونه‌ها شده است.

وی با اعلام اینکه تعداد 60 کل و بز کوهی این منطقه با پیگیری انجام شده به 600 راس رسیده است، افزود: فعالیت معدنی بدون توجه به نگاه زیست محیطی در حال از بین بردن گونه‌های کمیاب حیوانی در منطقه شده است.

*برخورد بدون تعارف دستگاه قضا با متخلفان

حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد کم‌کاری قانونی توسط برخی مدیران مربوطه در حال شکل‌گیری است، گفت: مدیران باید به صورت جدی‌تر وارد شوند، امروز برخی از مدیران به صورت جدی اخطار دریافت کردند که اگر به نحو احسن به وظایف خودشان عمل نکنند دستگاه قضایی در برخورد با آنها تعارف ندارد.

دادستان مرکز استان مازندران یادآور شد: با مدیران رفیق هستیم ولی افراد مسؤول در دفاع از حقوق عمومی و رعایت موازین قانونی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی باید جدی باشند و کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد؛ حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدعی‌العموم و مقام صالح به رسیدگی نشان می‌دهد که باید به صورت جدی در این حوزه وارد شوند.

* کوتاهی آب‌منطقه‌ای در جلوگیری از ساخت‌وساز در حریم رودخانه

حسینی‌عالمی با اعلام اینکه احداث کارخانه شن و ماسه در بستر رودخانه هیچ معنی ندارد، گفت: این موضوع نشان‌دهنده کوتاهی آب و منطقه‌ای مازندران است.

وی با بیان اینکه فعالیت معدن در حوزه منابع طبیعی نشانه کم‌کاری این ارگان بوده و برداشت غلط و غیرمجاز نتیجه کوتاهی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران است، اضافه کرد: اگر معادنی باعث تخریب زیستگاه حیات وحش شود این کوتاهی از جانب محیط زیست انجام شده و باید همکاران قضایی که به این پرونده رسیدگی می‌کنند با نگاه جدی‌تر و جامع‌تر به این پرونده رسیدگی کنند و احکامی صادر شود که باعث جلوگیری از تعرضات غیرقانونی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز مازندران یادآور شد: پساب‌های این واحدها داخل رودخانه قرار دارد و این نشانه کوتاهی در حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول