اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا:

دشمنان برای بر هم زدن امنیت کشور ناکام مانده‌اند/ ناجا دومین سازمان مورد اعتماد مردم در سال ۹۷ است

فرمانده ناجا، وضعیت حوزه امنیتی در کل کشور را خوب اعلام کرد و گفت: دشمنان درصدد این هستند که با هر حرکتی کشور را نا امن کنند، نمونه‌های آن را هم در گذشته دیده‌اید ولی واقعا ناکام مانده‌اند.

دشمنان برای بر هم زدن امنیت کشور ناکام مانده‌اند/ ناجا دومین سازمان مورد اعتماد مردم در سال ۹۷ است

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش، سردار حسین اشتری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی جزیره کیش که در سالن همایش‌های این جزیره برگزار شد، اظهار داشت: جزیره کیش جزیره‌ای زیبا، استراتژیک با مردمانی خوب و زحمت‌کش و معتقد به نظام و انقلاب اسلامی و سرمایه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران است، محلی است که با توجه به زیبایی‌های خاص، مردم برای تفریح سالم اینجا را انتخاب می‌کنند. 

وی افزود: بخش خصوصی و اصناف هم در جزیره کیش امورات اقتصادی‌ خود را انجام می‌دهند، مسئولیتی که بر اقتصاد کیش تاثیرگذار است. 

 فرمانده ناجا، امنیت را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی دانست که خداوند نصیب کشور کرده و افزود: جمهوری اسلامی دارای امنیت پایدار و با ثبات است و جزیره کیش را به‌ عنوان یک نمونه از این امنیت پایدار و با ثبات می‌توان دید، اینکه می‌گویند کیش امنیت مثال‌زدنی دارد، حرف درستی است. در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مردم در اقصی نقاط جزیره تردد دارند و هیچ مشکلی هم ندارند، این بالاترین نعمت است و باید از آن حفاظت و حراست کنیم. 

اشتری، وظیفه نیروی انتظامی را حفظ امنیت، نظم و ارتقاء آن دانست و عنوان کرد: همه برای امنیت در جزیره کیش زحمت کشیده‌اند، نیروی انتظامی نیز برای امنیت این جزیره زیبا زحمات بسیاری را متقبل شده و کارهای خوبی را انجام می‌دهد که نتیجه آن، آرامش و آسایش مردم است.

وی ادامه داد: شاید اگر کسی به موضوعات امنیتی آشنا نباشد، فکر کند که چون هیچ اتفاقی نیافتاده، پس کار خاصی انجام نشده است؛ این اشتباه است، هم نیروهای انتظامی و هم نیروهایی که وظیفه تامین امنیت را دارند کارهای بسیاری برای ایجاد این امنیت در جزیره کیش و سطح کشور انجام می‌دهند.

فرمانده ناجا، حضور نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در جزیره کیش را باعث ایجاد امنیت بیشتر دانست و افزود: در سال‌های گذشته تمام سعی و تلاش منطقه آزاد کیش این بوده که زیرساخت‌هایی را در منطقه ایجاد کند که نتیجه آن ایجاد آرامش و امنیت برای اهالی کیش و گردشگران باشد.

اشتری گفت: جزیره کیش بر اساس آمارهای موجود در خصوص جرائم در حوزه امنیت اجتماعی و امنیت عمومی جزو بهترین‌ها در کشور است، از این بابت خدا را شاکر هستیم و باید همه کمک کنیم که امنیت پایدار و با ثبات و این آرامش را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امنیت نباشد هیچ کاری نمی‌شود انجام داد، گفت: امنیت باید باشد تا کسب و کار باشد، اصناف باشد، توسعه باشد، امنیتی هم با ثبات خواهد بود که در کنار آن توسعه باشد، امیدواریم که در یک هماهنگی خوب بتوانیم شاهد این توسعه باشیم که بیشتر رشد پیدا کند.

این مقام مسوول، وضعیت حوزه امنیتی در کل کشور را خوب اعلام کرد و گفت: دشمنان در صدد این هستند که با هر حرکتی کشور را نا امن کنند، نمونه‌های آن را هم در گذشته دیده‌اید و در همین سال جاری هم تحرکاتی از جمله در چابهار وجود داشت، ولی واقعا ناکام مانده‌اند. 

وی افزود: علی‌رغم اینکه کشورهای اطراف ما وضعیت مناسبی از نظر امنیتی ندارد، ولی جمهوری اسلامی ایران به جهت هوشیاری مردم، تدبیر و اقتدار نیروهای مسلح، هدایت‌های مقام معظم رهبری و خون شهدا شاهد امنیتی باثبات است.

اشتری گفت: در هر هفته شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب و مردم عزیز در سراسر کشور می‌کنیم، ما حاضریم جانمان را هم فدا کنیم که تعدی به امنیت و حقوق مردم صورت نگیرد و مردم در آرامش و آسایش باشند، حق این مردم است که امنیت با ثبات را داشته باشند که در این عرصه هم امیدواریم با کمک و لطف الهی و حمایت‌های مردم بتوانیم راه‌های بهتری را برداریم.

فرمانده ناجا، نیروی انتظامی را حافظ جان و مال و ناموس و آبروی مردم دانست و گفت: شاخص‌ها به ما نشان می‌دهد که نیروی انتظامی برای مقابله با جرائم در کل کشور رشد خوبی داشته است، البته بعضی از اتفاقات در حوزه‌های مختلف در جامعه می‌افتد، ولی در آن وظیفه‌ای که دستگاه‌های امنیتی دارند، خوب عمل کرده‌اند.

وی، اعتماد مردم به نیروی انتظامی را بالاترین سرمایه عنوان کرد و گفت: امروز پلیس در بین مردم مورد احترام است، چون می‌بینند صادقانه در حال خدمت‌رسانی هستند، نیروی انتظامی سال گذشته چهارمین دستگاه مورد اعتماد مردم در بین 30 دستگاه بوده است، امسال هم در نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، نیروی انتظامی دومین سازمان مورد اعتماد مردم است.

اشتری گفت: پشتوانه ما مردم و این اعتمادی هست که مردم و افراد متدین و مسؤولان و در رأس آنان مقام معظم رهبری به ما دارند؛ اگر ما همه امکانات را داشته باشیم ولی این اعتماد را نداشتیم، نمی‌شد کار کرد، باید بتوانیم این را هم ارتقاء دهیم.

 فرمانده ناجا، گذری هم به موضوع تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه کیش زد و گفت: شهریور سال ۹۵ زمان معارفه آقای جهانبخش، عرض کردم که او فردی متدین، لایق، اهل تعامل، مردمی و بافکر است که برای اینجا معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: از شب گذشته تا امروز هر کدام از مسؤولان را دیدیم از ایشان تعریف کردند، ما هم به‌دلیل جابجایی‌هایی که داریم، حدود یک ماه پیش وی را به‌عنوان فرمانده انتظامی زنجان معرفی کردیم.

اشتری با تشکر از اقدامات خوب و شایسته سرهنگ جهانبخش عنوان کرد: ایشان تلاش خودشان را صادقانه انجام دادند، در این مدت با منطقه آزاد کیش و مسؤولان اعضای شورای تامین همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند.

فرمانده ناجا در رابطه با انتصاب سرهنگ علی‌اصغر جمالی به‌عنوان فرمانده جدید انتظامی کیش گفت: معرفی فرماندهان جدید فرآیندی چندین ماهه دارد، جمع‌بندی نهایی ستاد نیروی انتظامی به آقای علی اصغر جمالی منجر شد.

وی ادامه داد: جمالی از افسران لایق، شایسته، متدین، پرکار، اهل تعامل و منطق هست و روحیه خوبی برای کار دارند که هم به‌عنوان فرمانده انتظامی کیش و هم فرمانده پایگاه دریابانی کیش معرفی می‌کنیم، ایشان هم به دلیل اینکه چند سالی است که در جزیره کیش حضور دارند، کیشوند هستند و جزء ساکنان کیش محسوب می‌شود.

اشتری گفت: یکی از خواسته‌هایی که از فرماندهان جدید داریم، این است که باید در دوره فرماندهی و مسؤولیت به حرکت رو به جلو سرعت بدهند و تحول ایجاد کنند، به‌ هیچ عنوان راضی به حفظ وضع موجود نیستیم. این در ناجا مفهوم ندارد، حفظ وضع موجود یعنی عقب‌گرد و فرماندهان جدید باید راهی که فرماندهان قبلی رفتند نیز با سرعت جلو ببرند که به لطف عنایت الهی و همکاری که همه با جمالی خواهند داشت، چنین هم خواهد شد و برای وی هم آرزوی موفقیت خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول