اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نگرانی ترکمنستان از کاهش آمادگی سربازان در عملیات‌های نظامی

وزارت دفاع ترکمنستان از نگرانی دولت این کشور برای کاهش آمادگی سربازان فعال و ذخیره برای عملیات‌های نظامی خبر داد.

نگرانی ترکمنستان از کاهش آمادگی سربازان در عملیات‌های نظامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک به نقل از «کانیوز»، وزارت دفاع ترکمنستان از نگرانی دولت این کشور برای کاهش آمادگی سربازان فعال و ذخیره برای عملیات‌های نظامی خبر داد.

در پیام وزارت دفاع ترکمنستان آمده است: سربازان ذخیره برای حضور در ارتش دعوت نشدند و نهادهای امنیتی نگران کاهش آمادگی سربازان ذخیره و سربازان فعال برای عملیات‌های نظامی احتمالی می‌باشند.

این در حالی است که به تازگی در رسانه‌های محلی مطالبی درباره جست‌وجوی مقامات نهادهای نظامی در خانه‌های سربازان ذخیره به دلیل ناآرامی‌ها در مرزهای مشترک با افغانستان منتشر کردند.

طبق اطلاعات منابع غیررسمی وزارت دفاع ترکمنستان سلاح و تجهیزات نظامی مورد نیاز را دارد اما به آموزش سربازان توجه لازم نمی‌شود.

«عشق آباد» در سال‌های اخیر محصولات نظامی از روسیه، ترکیه و چین خریداری کرده اما سربازان این کشور روش‌های استفاده از این تجهیزات را نمی‌دانند.

علاوه بر این بعد از استقلال، این کشور به نیازهای ارتش توجه لازم نمی‌کرد بنابراین سربازان همیشه دچار کمبود لباس و غذا بودند.

ترکمنستان با داشتن مرز مشترک 740 کیلومتری با افغانستان همواره تهدیداتی را جانب گروههای افراطی و تروریستی در مناطق مرزی افغانستان داشته است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های منطقه در مدت اخیر نیز حضور گروههای افراطی و شبه نظامیان در مناطق شمالی افغانستان  و در نزدیکی مرزهای کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان افزایش یافته است که نگرانی برای مقامات این کشورها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول