اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد

نیاز به اعتبار ۲۶ میلیاردی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت: مبلغی حدود ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مورد نیاز است.

نیاز به اعتبار ۲۶ میلیاردی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی

علی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خراسان‌جنوبی هستند که از این تعداد ۱۲۱ نفر بدهکار مالی، ۳۵ نفر مهریه و ۴ نفر دیه هستند.

وی افزود: مبلغی حدود ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مورد نیاز است.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی برای زندانیان، گفت: از ابتدای سال ۱۳۰ دوره آموزش مهارتی برای زندانیان برگزار شده که از این تعداد ۹۹ دوره با شرکت هزار و ۵۷۸ نفر از زندانیان با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای در رشته‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی، کشاورزی، دام‌پروری، خدمات صنایع دستی، هنر، عمران و صنعت ساختمان بوده است.

هاشمی با بیان اینکه ۲۷ دوره با شرکت هزار و ۱۵۷ نفر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در رشته‌های کشاورزی دام‌پروری و طیور برگزار شده است، گفت: چهار دوره نیز با شرکت ۵۸ نفر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در رشته‌های صنایع‌دستی برگزار شده است که در مجموع دو هزار و 793 نفر از زندانیان استان در دوره‌های برگزار شده ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه ۷۷۸ نفر از زندانیان در بحث اشتغال مولد در بخش‌های مختلف زندان‌های تابعه فعالیت دارند، گفت: ۱۰۹ نفر در مجتمع‌های پرورش شتر مرغ، کشاورزی و دام‌پروری، ۵۵ نفر در کارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی، ۱۶۹ نفر در خدمات درآمدزا، ۱۹۱ نفر در بخش صنایع دستی تولیدی، ۱۱ نفر در عمران و صنعت ساختمان و ۲۴۳ نفر در اعزام به شرکت‌های خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۷۷۰ نفر در بخش خدمات غیر درآمدزا از جمله صنایع دستی به صورت خودجوش مشغول فعالیت می‌باشند.

هاشمی عنوان داشت: برنامه‌های ورزشی از قبیل فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، کشتی ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش صبحگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی است که برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش نیز زمینه تحصیل برای زندانیان از نهضت تا دانشگاه فراهم است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۵ نفر زندانی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس زندان‌های استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی یادآور شد: در زمینه فرهنگی و مذهبی نیز تعداد ۲۵ نفر روحانی وظیفه اقامه نماز جماعت در سه وعده و برگزاری کلاس‌های عقیدتی و آموزش‌های مذهبی را بر عهده دارند که در زمینه نماز اداره کل زندان‌های استان در پنج سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر شده است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول