اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می دهد

از به دنیا آمدن نوزاد عجول برفی در بالگرد تا غافلگیری مسئولان

همزمان با بارش شدید برف در آذربایجان‌شرقی، نخستین نوزاد برفی در بالگرد در شهرستان میانه به دنیا آمد.

از به دنیا آمدن نوزاد عجول برفی  در بالگرد تا غافلگیری مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز ابرهای رحمت روی آسمان آذربایجان‌ شرقی قرار گرفت و شادی زمستانی را در روزهای پایانی اولین ماه زمستان به مردم این استان هدیه داد.

ترافیک سنگین در گردنه‌های آذربایجان‌شرقی

اروجعلی علیزاده مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، به آخرین وضعیت جاده‌ها در آذربایجان‌ شرقی اشاره و اظهار کرد: همزمان با بارش برف، اکیپ‌های راهداری استان در محورهای مواصلاتی قرار گرفته و عملیات برف‌روبی را انجام دادند.

وی افزود: عملیات برف‌روبی و آزادسازی جاده‌ها توسط راهداری ادامه دارد و فعلا در شریان‌های اصلی عملیات برف‌روبی انجام می‌گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ترافیک سنگین در پیامبراعظم، گردنه شیبلی و سایر گردنه‌ها هستیم که این ترافیک همراه با کولاک شدید است.

به محض اتمام برف‌روبی شریان‌های اصلی، عملیات برف‌روبی روستایی آغاز خواهد شد

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی مسیرهای روستایی بسته شده است که به محض انجام عملیات برف‌روبی در شریان‌های اصلی، این محورها نیز برف‌روبی خواهد شد.

هوای آذربایجان‌شرقی از شنبه به حالت پایدار برمی‌گردد

منصوری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در رابطه با وضعیت آب و هوایی آذربایجان‌شرقی در ۲۴ ساعت آینده، اظهار کرد: امروز شاهد بارش برف در تمام سطح استان آذربایجان‌ شرقی بوده‌ایم و این وضعیت از ساعت ۱۷ امروز شدت گرفت و کولاک در برخی مناطق مشاهده شد.

وی افزود: این وضعیت در روز جمعه نیز با شدت کمی ادامه خواهد داشت و دمای هوای استان نسبتا کاهش خواهد یافت و میزان ابر در استان کاهش می‌یابد.

منصوری اظهار کرد: دمای فعلی تبریز منفی ۶ درجه بوده و گرم‌ترین شهرستان جلفا با ۱۱ درجه بالای صفر و میانه با منفی ۴ سردترین شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

منصوری خاطرنشان کرد: مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کرده و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

به دنیا آمدن نوزاد تیکمه‌داشی در بالگرد اورژانس میانه

به گزارش فارس، به علت بسته شدن مسیرهای روستایی، یک مادر باردار اهل روستای تیکمه‌داش با احساس درد با اورژانس بستان‌اباد تماس گرفته و بلافاصله از طریق اورژانس هوایی میانه به بیمارستان خاتم میانه انتقال می‌یابد ولی به علت درد شدید، نوزاد خود را داخل بالگرد به دنیا آورد.

این مادر در گفت‌وگو با فارس گفت: از روستای باش کندی بخش تیکمه‌داش هستم و به علت بارش برف شدید، تمام مسیرها بسته بود و درد زایمان من نیز گرفت.

وی ادامه داد: با اورژانس هوایی بستان‌آباد تماس گرفته و بلافاصله بالگرد هوایی میانه به روستای ما اعزام شد ولی متاسفانه تا بیمارستان از درد شدید دوام نیاوردم و به کمک نیروهای اورژانس فرزندم را به دنیا آوردم.

این مادر گفت: الحمدالله حال من و نوزدام بسیار خوب است.

نوزادان عجول زمستانی چاراویماق و بستان‌آباد

مسوول اورژانس هشترود نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از ساعت ۱۵ دیروز به علت شروع بارش برف، برخی از مناطق روستایی بسته شد و ما دو عملیات بزرگ از جمله نجات یک فرد مصدوم و یک مادر باردار را انجام دادیم.

وی افزود: مادر باردار از طریق آمبولانس و با کمک راهداری به بیمارستان انتقال یافت و حال عمومی مادر و نوزاد بسیار خوب است.

غافلگیری مسئولان

 در حالی که مسئولان استان آذربایجان شرقی از برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌های بزرگ خبر می‌دهند ولی امروز اتفاق دیگری در استان آذربایجان شرقی افتاد و با یک بارش ناگهانی چند سانتی متری برف، چنان سردرگمی و غافلگیری بین مسئولان منطقه افتاد که همه در بهت فرو رفتند.

بارش برف، باز هم مسئولان شهری را غافلگیر کرد و باعث بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان شد.  با ریزش مقداری برف تمام خیابان‌ها و معابر شهر قفل ‌شد و مردم به سختی تردد کردند.

در حالی که اداره هواشناسی آذربایجان شرقی از چند روز قبل نسبت به کاهش دمای هوا و احتمال بارش برف در شهرهای مختلف استان از جمله تبریز اطلاع‌رسانی کرده بود، متاسفانه  باز شهرداری نتوانست برای برف چند سانتی متری در تبریز برنامه ریزی داشته باشد و به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب، مردم را با مشکلات عدیده مواجه کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول