اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

جوانگرایی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد/ برخی درصدد حذف نیروهای انقلابی‌اند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه برخی درصدد حذف نیروهای انقلابی‌اند گفت: مسؤولان جوانگرایی را در دستور کار خود قرار دهند.

جوانگرایی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد/ برخی درصدد حذف نیروهای انقلابی‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا طالقانی‌ورکشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران حاضر در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: اگر امروز برای بشریت مسائل غیر قابل حل وجود دارد و دچار بن‌بست شده است به دلیل این است که تقوا در جامعه کمرنگ است.

وی در ادامه با پرداختن به اهمیت ایام فاطمیه افزود: جریان مهدویت قبل از اینکه مهدوی باشد فاطمی خواهد بود.

امام جمعه موقت همدان با طرح این سؤال که شیعیان به چه میزان از شخصیت حضرت فاطمه(س) استفاده می‌کنند؟ تصریح کرد: اسوه‌های تاریخی را باید معاصرسازی کنیم به طوری که جوانان ما بتوانند از اسوه‌های اسلامی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه بحث الگوسازی اسوه‌های تاریخی در قرآن کریم آمده است ادامه داد: خداوند حضرت یونس(ع) را برای پیامبر معاصرسازی و الگوسازی می‌کند.

طالقانی در ادامه با بیان اینکه هنوز پدر و دختر نمی‌دانند چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند خاطرنشان کرد: امروز زیاد هستند دخترانی که به دلیل فقدان ارتباط عاطفی در خانواده این خلأ را می‌خواهند با جنس مخالف پر کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام به طور مداوم حضرت فاطمه(س) را می‌بوسیدند گفت: حضرت فاطمه(س) آنقدر شیفته پدر بود که نمی‌توانست دوری او را تحمل کند به همین دلیل بنا بر وعده پیامبر(ص) نخستین فردی بود که به رسول‌الله پیوست.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه عشق حضرت فاطمه(س) به پدر بازخورد رابطه حضرت رسول با دختر بزرگوارشان است اظهار کرد: به همین دلیل پدران باید ارتباط عاطفی عمیقی با دختران خود برقرار کنند تا آنها بیرون از منزل به دنبال حل این خلأ نباشند.

وی در ادامه با بیان اینکه خانم‌های خانه‌دار نباید از شغل خود سرافکنده باشند افزود: خانه‌داری جزء مهمترین نقش‎های خانوادگی و اجتماعی است چراکه زنان با این کار خود آرامش خانواده را تأمین می‌کنند.

طالقانی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش در خانه می‌کردند تصریح کرد: پدر و مادر تلاش می‌کنند که آرامش در خانه ایجاد کنند اما گاهی می‌بینیم اشتغال خانم برای آرامش خانواده مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه  آیا باید صاحب هر مدرک شغل داشته باشد؟ ادامه داد: برخی از خانم‌ها توانایی برقراری آرامش در خانه با وجود شغل فراهم می‌کنند اما برخی از بانوان نمی‌توانند این تعادل را ایجاد کنند.

دولت و مجلس طرح یا لایحه برای حمایت از خانه‌های خانه‌دار تدوین کنند

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه دولت و مجلس طرح یا لایحه برای حمایت از خانه‌های خانه‌دار تدوین کنند خاطرنشان کرد: بانوانی که در خانه هستند و سرپرست خانواده نیستند نیز باید حمایت شوند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در خانه یک مربی اخلاق بود گفت: در این خانه بزرگانی مانند امام حسن کریم، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) پرورش یافتند.

طالقانی با اشاره به اینکه فرزندان را نمی‌توان تنها با نصیحت تربیت کرد اظهار کرد: باید ارزش‌ها را با رفتارها به فرزندان منتقل کرد به طوری که پدر و مادر در خانواده باید مربی اخلاق باشند.

وی با بیان اینکه پدران و مادران نباید وظیفه تربیت فرزندان خود را به دیگران واگذار کنند افزود: پدری که پشت تلفن دروغ می‌گوید و یا مادری که با پوشش مناسب بیرون نمی‌آورد در تربیت فرزندان نیز نمی‌توانند توفیقی حاصل کند.

امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های دوم نماز نیز بیان کرد: نماز جمعه متعلق به همه است و همه جریان‌های سیاسی دوشادوش یکدیگر برای ادای این فریضه الهی حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه برای تمام جریان‌های سیاسی داخل نظام باز است تصریح کرد: ممکن است اختلاف سلیقه‌ای وجود داشته باشد که همین هم موجب رشد می‌شود.

طالقانی با اشاره به اینکه 29 دی ماه یادآور رشادت‌های مردم غزه در سال 2008 است ادامه داد: مردم پس از چند روز مقاومت رژیم صهیونیستی را به زانو درآوردند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی به بهانه شیعه بودن حزب‌الله به این جریان کمک نکرد خاطرنشان کرد: اما سؤالی مطرح می‌شود که چرا عربستان مردم غزه که سنی مذهب هستند را یاری نمی‌دهد؟!

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم انقلاب هستیم گفت: همه مردم در جشن‌های انقلاب که در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان در خدمت به مردم اهتمام بیشتری مصروف دارند اظهار کرد: مردم ولینعمت مسؤولان هستند چه به ما و یا به جریان مقابل رأی داده باشند.

طالقانی با اشاره به اینکه مجلس و دولت به ملت و کشور خدمت می‌کنند افزود: این اهتمام باید بیشتر و بیشتر باشد به ویژه در حوزه عدالت اجتماعی پررنگ‌تر دیده شود که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه باید اختلاف طبقاتی کمتر شود تشریح کرد: اگر مردم احساس کنند که مشکلات برای همه است مشکلات را تحمل می‌کنند اما اگر عدالت اجتماعی نباشد ممکن است که مردم تحمل نکنند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه از جوانان استفاده کنیم و از این نیروها بهره‌ ببریم ادامه داد: موفق‌ترین دوران انقلاب مربوط به دهه 60 است چراکه به جوانان اطمینان کردیم و با این اعتماد نیز در جریان دفاع مقدس پیروز باشیم.

وی با بیان اینکه باید به جوانان اعتماد کنیم، اظهار کرد: نباید با برچسب «تندروی» که درست هم نیست شاهد حذف نیروهای انقلابی باشیم.

طالقانی در پایان یاد و خاطر شهدای سانحه هوایی اخیر نیروی ارتش جمهوری اسلامی را در خطبه‌های نماز جمعه گرامی داشت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول